Buffé

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Buffé

Post by Fantasio »

I min stad finns det två kinarestauranger. Peking House och rätt och slätt China, tror jag den heter. På China blev jag bjuden av mina förrförra och förra kontaktpersoner. Tror möjligtvis de har lite mer att välja på än Peking House. Har bara ätit där ett par gånger vad jag kan minnas. Schysst käk till priset av en dyr pizza.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

I ett av varuhusen finns det ett thaiställe som kör med bufféer. Men läget är inte det bästa med stressade människor som far förbi hela tiden. Ett glas dryck ingår i priset. De har faktiskt rätt mycket att välja på, så det klagar jag inte på. Men inte speciellt mysigt eller avkopplande ställe.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Oct 2024, 19:47 I ett av varuhusen finns det ett thaiställe som kör med bufféer. Men läget är inte det bästa med stressade människor som far förbi hela tiden. Ett glas dryck ingår i priset. De har faktiskt rätt mycket att välja på, så det klagar jag inte på. Men inte speciellt mysigt eller avkopplande ställe.
Kan vara värt att betala några extra bananer för få en trevlig miljö.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 11 Oct 2024, 21:09
Fantasio wrote: 11 Oct 2024, 19:47 I ett av varuhusen finns det ett thaiställe som kör med bufféer. Men läget är inte det bästa med stressade människor som far förbi hela tiden. Ett glas dryck ingår i priset. De har faktiskt rätt mycket att välja på, så det klagar jag inte på. Men inte speciellt mysigt eller avkopplande ställe.
Kan vara värt att betala några extra bananer för få en trevlig miljö.
Visst är det så. Hos Peking House är det alltid lugnt med dämpad belysning. Miljön är viktig för mig och att ha en restauranghörna i ett varuhus blir bara för stressigt för mig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min kompis ringde och skällde på mig. Han vill gå på kinarestaurang och jag har sagt ja flera gånger. Han påstår att jag går ut med andra och äter, men inte med honom. han får väl bestämma datum och tid så kommer jag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Där finns ett thaiställe i ett externt handelsområde. Där har jag ätit en eller två gånger. Det var nog första gången jag åt bläckfiskringar, friterade. Återigen inte en bästa miljön att sitta och äta där. De delade lokaler med ICA Maxi, men nu har ICA flyttat.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ser verkligen fram emot ett besök på Peking House med min kompis. Vad jag ska äta... Blir mest det onyttiga, det friterade. Ska ta både ris och nudlar. Blir att ta biff med lök också, men bara en laddning. Nu blir jag lite småsugen när jag skriver detta.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blir tydligen ingen kina med kompisen. Då får jag gå själv och äta då. Jag har bara en kortare promenad från mitt hem till spårvagnshållplatsen och en än kortare sträcka från hållplatsen till restaurangen. Jag har inget emot att sitta själv, det bekommer mig inte.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu har jag hungerfantasier. Ska jag gå på kinarestaurang själv? Jag skulle aldrig få för mig att beställa från menyn med rätter, jag går dit för att svulla. Det friterade med ris och currysås, det är grejer, det.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Har de revbensspjäll på Rosegarden? Jag har för mig det. Då blir man ju rejält grisig om fingrarna om man tar det. Likadant med kycklingdetaljer.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Förut ingick fri dryck till maten på Rosegarden. Man fick alltså ta så ofta och mycket man ville ha. Tror de har snålat in på det, det ingår bara ett glas. Men okej, äter jag väldigt mycket kanske jag köper ett glas till.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag sökte på Mirum galleria och buffé. Det är det nya namnet på gamla Hageby centrum, ett stort köpcentrum. Fick ingen 100-procentig träff, men vissa matställen dök upp. Jag tror att min kompis varit där och ätit buffé med sin kontaktperson, Kanske La Greco kör bufféer. Jag önskar äta mig proppmätt. Lite ot, men: En av mitt förra jobb anlitad reparatör var kraftigt överviktig. Han hade öknamnet Proppmätt.
Post Reply