TV-spel
Moderator: Moderator 1
Re: TV-spel
Jag vill minnas att jag lyckades utforska varenda rum i det. Men en del var luriga, man skulle flytta stenblock i en viss ordning o liknande.
Även om jag klarat spelet (alltså dödat den störste av de onda trollkarlarna, kan han ha hetat Ganon?) gav jag inte upp förrän jag hittat alla bitar av hjärtan (liv) man kunde få.
Även om jag klarat spelet (alltså dödat den störste av de onda trollkarlarna, kan han ha hetat Ganon?) gav jag inte upp förrän jag hittat alla bitar av hjärtan (liv) man kunde få.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nu sitter jag fast i en borg/fort/dungeon. Ett rum med tre riddarstatyer varav en rör på sig. Den förstörde jag, de andra två ska man nog inte kunna ha sönder. Vägen in i rummet blockeras av en dörr som stängs och som inte går att öppna och vägen fram likaså. Där finns två golvplattor man kan trycka ned och jag har provat att ställa riddarstatyerna på dem, to no avail. Har testat att ställa fyra statyer på dem, vilka jag fick tidigt i spelet, men det funkar inte heller. Nu skrivs mina sparfiler över av så kallade auto saves, så jag kan snart inte börja om från en tidigare position. Äsch då.
Jag kom vidare. Nu möter jag bossen i denna dungeon/håla. Den var svår, men jag tror jag kan slå den. En jättekrabba eller spindel är det man slåss mot. Jag får väl göra fler helande drycker så ska det nog gå vägen.
Nej, det går inte vägen. Det lutar åt att jag får sträcka vapen, stå där med lång näsa.
Yeeess, jag tog bossen! Hade gjort arton eller nitton drinkar och de höll mig i livet länge nog för mig att sopa till bossen så han fick nog. Nu är jag på väg till Eldin Volcano, det ska bli spännande att upptäcka. Detta spel gav mig valuta för pengarna, det är hur kul som helst och (nog) skapligt långt.
Jag är nu inne i spelets nästa dungeon. Är inne i en vulkan. Det blir något att bita i. Hade tur för jag staplade sängar på varandra och den sista lyckades jag ställa på tvären så jag kom närmare fast mark. Bara tur. Sedan väntar/väntade som sagt en ny dungeon. Tror det är spelets femte.
Jag har tagit "dungeonen" i vulkanen. Möter nu Volvagia, en eldsprutande drake. Den var svår fast jag bara försökt två gånger att ta den. Det gäller att nöta och nöta. Lära sig fiendens rörelsemönster. Jag vill inte fuska, jag vill klara bossen på egen hand.
Bossen Volvagia är ett minne blott. Den var faktiskt en av de lättare bossarna. Upptäckte en reva (rift) som var kvar och jag hoppade in i den för att befria min följeslagares anhöriga. Ska hitta fem tror jag, men hittar dem inte alla. Äsch då.
Nu är jag i vinterdelen av spelet. Har en fackla jag kan bära med mig som värmer mig, annars fryser man ihjäl. Vet inte om jag spelar mer idag, dock.
Jag är inne i vintervärldens dungeon. Sitter fast direkt. Tror man ska tända en lykta, men fattar inte hur jag ska göra. Vad fasen, fastna på första utmaningen i ett "tempel", det är för dåligt. Har använt de fyra ekona jag kan skapa som brinner, plus att jag använt en fackla. Fem så kallade ekon då.
Det var ju lätt att tända den andra lyktan, i alla fall nu när jag vet hur man ska göra. Denna dugeon var svår, tog mig förbi svåra hinder och som tur var kom jag till ett rum med så kallad warp point. Går jag ur templet eller dör så får jag börja om där. Bossen närmar sig...
Jag möter en miniboss i denna dungeon. Som tur var fanns det en warp-point utanför det rummet. Jag har fått ett hjärta till och står på tolv stycken nu. Denna boss är knepig, för man ser inte att han tar skada av ens attacker. Ska jag framkalla ett eko av säg fyra spjutkastare och låta dem göra jobbet, eller vad? Hålla mig vid liv länge kan jag göra, får testa med det då.