Du kanske står ut med biverkningarna, mer än andra? Exempelvis fick jag mensrubbningar av Risperdal.
Ställ en fråga
Moderator: Moderator 1
Re: Ställ en fråga
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ja, jag är nog väldigt tålmodig. Min psykoterapeut sa att jag hade för mycket tålamod.
Ja det stämmer ja =) juste det är inte riktigt samma läkemedel som risperdal. Hade Xeplion först och sen Trevicta 3 månaders intervall. Edit: Juste hade tablettformen med men la av med den så fick injektionerna.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Kan man verkligen ha för mycket av det?
/Dave
Man kan nog behöva ha tålamod vid den här psykiska sjukdomen.
Haft Fluanxol, Trilafon, Mallorol, Orap, Roxiam, Risperdal, Nozinan, Sordinol. Just nu 5mg Risperdal
samma
samma
Zyprexa, Abilify, Seroquel, Zeldox, Serdolect och nu Peratsin (Trilafon).
Samma
Samma
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Cisordinol, Risperdal, Zyprexa, Haldol, Abilify, Invega, Nozinan, Theralen. Rent byråkratisktr litium också neuroleptika, men…..
Samma?
Samma?
In a world where you can be anything, be kind.
Risperdal
Haldol
Abilify
Zyprexa
Zeldox
Seroquel
Invega
Nozinan
Esucos
Theralen (om man räknar det som neuroleptika)
Samma...
Haldol
Abilify
Zyprexa
Zeldox
Seroquel
Invega
Nozinan
Esucos
Theralen (om man räknar det som neuroleptika)
Samma...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Min tanke är att det inte är så stor skillnad på antipsykotika och att man därför inte behöver byta sort.
Biverkningsmässigt har de jag provat varit helt olika.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Zeldox och ergenyl innan diagnosen var ställd. Zyprexa var min första medicin mot psykos. På grund av viktökning fick jag då quetiapin. Nu har jag även abilify maintena. Sen har jag ätit litium i en massa år, tills det pajade min sköldkörtel.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen