Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Kloppe
Germaniummedlem

Re: Allt inom skönhet

Post by Kloppe »

Har nu fått min näshårstrimmer från Kina. Så nu slipper jag besvärande näshår.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

En del män/gubbar har jättehåriga öron. Det är typ päls.

På djur är det sött med håriga öron, men inte på människor. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Ska spara ut håret igen. Min syster vill inte att jag ska göra det eftersom hon vill använda mitt hår till gesällbrevet... Men tänker att hon kan få träna på mitt hår men göra uppsättningen på någon annan. Vill ha jättelångt hår.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har använt en ögonkräm med retinal i en längre tid nu, och det verkar som att huden blir spänstigare. Ska därför köra med retinol i hela ansiktet nu. Kör the Ordinary till att börja med. Då blir det inga stora pengar det handlar om.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag shamponerar håret två ggr. Därefter tar jag antingen balsam eller inpackning. Tvättar håret ca var tredje dag. Ibland tonar jag mitt gråa hår i en lavendertoning. Men det var länge sedan nu.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Här förklaras varför sardiner är allmänt hälsosamt och bra för huden.
https://youtu.be/xqBBtL7BPac?si=PIBZlw0k7b3aktAH
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ska jag färga håret kopparrött eller kastanjebrunt? Jag ska färga med henna - och nu hittade jag orientbutiken som har henna som jag sett på internet. De har kopparröd (ganska drastiskt), rödbrun (vill inte ha), och kastanjebrunt (mörkt). Jag måste fundera på det här.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Var hos frisörn nyss, sidbena blev det
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Frissan klippte mig så att håret står rakt upp. Hon blåste mycket medan hon klippte mig.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Så roligt att vara fin i håret! Och att kläder, färg på huden och att allt blir en helhet. Som man trivs med.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Vad roligt att du ska färga håret amandara- när jag färgade med henna gjorde jag först en fyllande grundfärg med vanlig röd henna. Sen gjorde jag brunt ovanpå det. Det gav bäst gråhårstäckning.

Jag saknar ibland tiden innan jag accepterade mitt gråa hår. Jag använde henna och en bunt andra örter som t ex Amla och Shikakai och hibiskus och cassia.

Nu kan jag inte göra såna inpackningar längre, för vitt hår kan bli missfärgat.
Post Reply