vad finns det för alternativ till att bli inlagd?

Moderator: Moderator 1

Koi
Rubidiummedlem

Re: vad finns det för alternativ till att bli inlagd?

Post by Koi »

Mrsearlgray. Hur har det gått?
Målningen är själens spegel
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Koi wrote: 09 Jan 2024, 03:29
Förmodligen för att det utsöndras långsamt och i en jämn ström. Och man kan inte sluta ta tabletterna eftersom öppenvården kommer jaga en om man inte kommer in för injektioner.
Jag har inte det problemet att jag slutar med medicinen. Bara tanken gör mig rädd. Men klart att få mer jämn nivå medicin är ju en fördel.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Hade vart bra o bli inlagd direkt istället för att varit med familjen vid insjuknandet. Känns som jag förlorade min familj ibland pga det. Alltså att de inte ser på mig med samma sätt
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 18 Oct 2024, 07:37 Hade vart bra o bli inlagd direkt istället för att varit med familjen vid insjuknandet. Känns som jag förlorade min familj ibland pga det. Alltså att de inte ser på mig med samma sätt
Kan nog känna igen mig. Jag kommer aldrig igen ses på samma sätt igen av familjen.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Min familj vägrade att se mig som psykiskt sjuk. De hade lika stora krav på mig som om jag varit psykiskt frisk.
Martina
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Martina »

Geta wrote: 18 Oct 2024, 08:34 Min familj vägrade att se mig som psykiskt sjuk. De hade lika stora krav på mig som om jag varit psykiskt frisk.
Det hade min familj också tills jag sade ifrån och drog mig undan i många år. Nu ses vi kanske en stund varannan månad. Känns faktiskt inte så bra. De har släppt mig tror jag. Nästan alltid jag som hör av mig först.
Post Reply