Fortskaffningsmedel
Moderator: Moderator 1
Re: Fortskaffningsmedel
Det är snarare på grund av balansen som jag inte vill cykla. Känner mig osäker.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Det är nog bäst att avstå för gamla.
Mormor, moster och jag cyklade runt Gotland. Då var mormor 75-år och föll två gånger vid inbromsningar.
Men det var en trevlig resa!
Mormor, moster och jag cyklade runt Gotland. Då var mormor 75-år och föll två gånger vid inbromsningar.
Men det var en trevlig resa!
Hade bilen på reparation i Tisdags.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
GÅŔ MED ROĹĹÅTO3
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Här I stan finns det gröna elsparkcyklar som man hyr med en app i telefonen. Cyklarna står lite här och där, där folk har lämnat dem. Jag undrar hur laddningen går till.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
dom plockar upp sparkcyklarna på nätterna och laddar dom, så man kan lämna dom vart som i stort sett vad jag förstått.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag förstår inte hur folk som plankar på lokaltrafiken tänker. Rätt som det är är kontrollanterna framme och det blir en bot på kanske 1500 kronor. Då får man planka rätt mycket om det ska gå ihop sig.
Nu i veckan var det biljettkontrollanter på bussen. De kan inte ha fått något kap, för det är mest vi över 70 år som åker med gratiskort.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag har åkt mycket buss i Umeå, men har bara varit med om biljettkontrollanter två gånger.
Jag fick böter en gång, för att jag hade glömt mitt förmånsintyg från Försäkringskassan. Men jag slapp betala boten i och med att jag kunde visa upp förmånsintyget på SL:s kontor några dagar senare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.