Favoritmedicin?
Moderator: Moderator 1
Favoritmedicin?
Vilkendera din favoritmedicin? Eller varierar det?
Jag gillar
Zyprexa
Xanor
Theralen
De som är mest nödvändiga är Zyprexa och litium
Jag gillar
Zyprexa
Xanor
Theralen
De som är mest nödvändiga är Zyprexa och litium
In a world where you can be anything, be kind.
Re: Favoritmedicin?
Jag har ingen favoritmedicin. Det är nödvändigt ont tänker jag.
Jag säger Stesolid. Vid doser högre än 20 milligram.
Jag gillar min Lyrica! De tar bort min irritation jag har när jag tar den på morgonen, verkar hela dagen.
Venlafaxin funkar bra mot min depression. Har inte vågat sluta med dem, det jag är mest rädd för i världen/livet är att min depression ska komma tillbaka.
Iktorivil är ju också toppen, de tar bort all form av ångest.
Invega/Paliperidon funkar bra, den tar bort en känsla av rädsla som jag får om jag inte tar den.
Theralen/Alimemazin verkar inte längre på mig, blir knappt trött på den, men den har skapat ett visst beroende.
Sen till natten så tar jag Imovane för att somna.
Venlafaxin funkar bra mot min depression. Har inte vågat sluta med dem, det jag är mest rädd för i världen/livet är att min depression ska komma tillbaka.
Iktorivil är ju också toppen, de tar bort all form av ångest.
Invega/Paliperidon funkar bra, den tar bort en känsla av rädsla som jag får om jag inte tar den.
Theralen/Alimemazin verkar inte längre på mig, blir knappt trött på den, men den har skapat ett visst beroende.
Sen till natten så tar jag Imovane för att somna.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Är Imovane och Zopiklon samma sak?
Psyk frågar om jag har ångest. Jaha då kan du få Theralen med lite tjat. Få medicin som fungerar är typ Xanor dom jag skött bra tidigare, ju omöjligt, för det ser inte bra ut i statistiken anta jag?!?
Skulle dom dra in mig Iktorivil kommer jag att gå bärsärkagång, det gjorde jag när jag blev inlagd o inte fick nån benzo på 4 dagar. Då hade jag inte Iktorivil, men läkare som skrev in mig sa nått om att jag skulle få Stesolid, men fick ingen. Sa att jag vill ha tillbaka mina två ICA-kassar fyllda med benzo o morfin-preparat. Men till sist fick jag nedtrappning på Sobril. Den byttes ut mot Xanor nått halvår senare, o efter ännu ett år till Iktorivil.
Men givetvis på villkor att dom fick kassera de två kassarna med knark.
Jag har massa Xanor jag samlat på mig genom åren, då jag använt mkt mindre än jag fick. Psyk vet inte om det. Men är mycket restriktiv. Tar nu när jag är sömnrädd och när jag ska till tandläkaren bara. Synd man inte får Xanor ens när jag sköter mig.Richard wrote: ↑19 Oct 2024, 20:00 Skulle dom dra in mig Iktorivil kommer jag att gå bärsärkagång, det gjorde jag när jag blev inlagd o inte fick nån benzo på 4 dagar. Då hade jag inte Iktorivil, men läkare som skrev in mig sa nått om att jag skulle få Stesolid, men fick ingen. Sa att jag vill ha tillbaka mina två ICA-kassar fyllda med benzo o morfin-preparat. Men till sist fick jag nedtrappning på Sobril. Den byttes ut mot Xanor nått halvår senare, o efter ännu ett år till Iktorivil.
Ja, det är nog bra att ha. Jag minns fortfarande att du sa en gång att "benzo verkar bäst när de ligger i burken". Man vet att man har medicin, o det i sig gör en lugnare.MsTibbs wrote: ↑19 Oct 2024, 20:07Jag har massa Xanor jag samlat på mig genom åren, då jag använt mkt mindre än jag fick. Psyk vet inte om det. Men är mycket restriktiv. Tar nu när jag är sömnrädd och när jag ska till tandläkaren bara. Synd man inte får Xanor ens när jag sköter mig.Richard wrote: ↑19 Oct 2024, 20:00 Skulle dom dra in mig Iktorivil kommer jag att gå bärsärkagång, det gjorde jag när jag blev inlagd o inte fick nån benzo på 4 dagar. Då hade jag inte Iktorivil, men läkare som skrev in mig sa nått om att jag skulle få Stesolid, men fick ingen. Sa att jag vill ha tillbaka mina två ICA-kassar fyllda med benzo o morfin-preparat. Men till sist fick jag nedtrappning på Sobril. Den byttes ut mot Xanor nått halvår senare, o efter ännu ett år till Iktorivil.
Så är det!Richard wrote: ↑19 Oct 2024, 20:10Ja, det är nog bra att ha. Jag minns fortfarande att du sa en gång att "benzo verkar bäst när de ligger i burken". Man vet att man har medicin, o det i sig gör en lugnare.MsTibbs wrote: ↑19 Oct 2024, 20:07Jag har massa Xanor jag samlat på mig genom åren, då jag använt mkt mindre än jag fick. Psyk vet inte om det. Men är mycket restriktiv. Tar nu när jag är sömnrädd och när jag ska till tandläkaren bara. Synd man inte får Xanor ens när jag sköter mig.Richard wrote: ↑19 Oct 2024, 20:00 Skulle dom dra in mig Iktorivil kommer jag att gå bärsärkagång, det gjorde jag när jag blev inlagd o inte fick nån benzo på 4 dagar. Då hade jag inte Iktorivil, men läkare som skrev in mig sa nått om att jag skulle få Stesolid, men fick ingen. Sa att jag vill ha tillbaka mina två ICA-kassar fyllda med benzo o morfin-preparat. Men till sist fick jag nedtrappning på Sobril. Den byttes ut mot Xanor nått halvår senare, o efter ännu ett år till Iktorivil.
Risperidon.