Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Ja, jag blev förvånad. Har inte ätit det sedan i högstadiet och då med mycket möda och stort besvär.

Imorgon tar jag frukostkorv och möjligtvis korv Stroganoff.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tyvärr kom jag inte ihåg att köpa båda matlådorna idag. Får kanske bli båda imorgon istället. Då erbjuds panerad skäddafilé med kall sås eller örtkryddad kyckling med pepparsås.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det fanns en fiskrätt och en burk sås kvar när jag kom till mataffären tidig eftermiddag. Tänkte ta den, men ångrade mig. Det blev kycklingrättten istället. Om jag hälsar på min kompis imorgon kan jag köpa varm eller kyld maträtt i affären nära honom.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var jag på Tempo och handlade. Där fanns varma rätter, men även kylda. Jag tog en kyld. Det var fiskgryta med kokt potatis och ärter. Jag skulle ha köpte en varm låda också, jag ångrar mig nu i efterhand. Imorgon lutar det åt att det blir ärtsoppa.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min syster var förbi med en god matlåda. Kycklingschnitzel med klyftpotatis och bearnaisesås. Toppen! Och imorgon är det vardag igen och med den varm låda från Hemköp.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Raggmunk med stekt fläsk eller korvgryta med senap och timjan erbjuds imorgon. Är inte så förtjust i raggmunk, så det blir nog korven. Idag var det italienska färsbiffar, snarlik den fryslåda jag åt: italienska kalvfärsbiffar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säls kåldolmar med sirapssås eller pasta med köttfärssås. Jag orkade inte upp i tid för dagensvarma luncher. Det fick bli thairöra med nudlar och kyckling. Den bästa thairätten.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Entrecote med bearnaisesås & pommes, 119:-. Mix skaldjurssallad med räkor, musslor & tonfisk 119:-. Lasagne 119:-. Spagetti bolognese 119 :-. Tio spänn i rabatt om man tar med sig maten. Detta på haket God vän i närheten av där jag bor. Deras luncher måste jag testa någon dag. Kanske redan imorgon? Ett ruffigt ställe, men god mat har de.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag tog jag pasta med köttfärssås. Imorgon har jag injektion, vilket krockar med mathandlingen. Får väl bli en thairätt på ICA då.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon blir det laxfilé med kall sås eller fläskfilé med örtsås. Idag blev det ärtsoppa med två skivor mjukt bröd utan något på.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tog fläskfilén med ris idag, det var gott. Köpte även en sallad, en kycklingsallad, vilken jag kanske äter ikväll. Jag åt maten ett par timmar för tidigt, därför räknar jag med att bli hungrig nog för salladen ikväll. Lite extra kan man ju få unna sig, inte sant? Imorgon ska jag äta pizza med en kompis, då är det bara till på söndag jag måste komma på något att äta. Fast jag har två burkar gulaschsoppa i köket, en Felix och en Findus. Och så en burk Soldatens ärtsoppa, vilken jag köpte idag. Mat är jag beredd att lägga mycket pengar på.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det bidde ingen pizza idag. Lika bra det, för min syster var förbi med en matlåda. Spaghetti och köttfärssås med lättflytande sås på liten burk. Det var riktigt gott. Imorgon kanske det blir mat från pizzerian.
Post Reply