Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Re: Vad tänker du på just nu?
Känns som jag gjorde något bra av dagen idag.
Ja visst gör det ont när knoppar brister

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Tänker på pinsamma saker jag gjort i mitt förflutna. Jag är expert på att älta gamla saker. Enda boten mot det är att köra tibetansk meditation. Men jag har kommit ifrån den vanan.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
När jag talade med en läkare om det, så sa han att antagligen har folk glömt det. Jag hoppas att inte så många minns mig.
Det är en välsignelse att få glömma.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag är i en period när jag kommer ihåg och drömmer om, negativa saker som hänt i livet. Haunting me. Men det går väl över, det brukar det göra (för mig).
Kan man vara deprimerad och ha schizofreni samtidigt?
Tex schizofreni utan depression eller schizofreni + depression om ni förstår?
Tex schizofreni utan depression eller schizofreni + depression om ni förstår?
I början av min schizofreni var jag väldigt nedstämd. Jag kunde inte känna glädje. Men glädjen sipprade in.
I kväll i Babel talas det om att homosexualitet förr räknades som mentalsjukdom och att de fick elchocker. Är det lika hemskt för oss som räknas som mentalsjuka? Det ger mig bryderi.
Om man då och då har depression, som är en affektiv störning, tillsammans med schizofreni, så brukar man nog få diagnosen schizoaffektiv. Något sådant som just hänt mrsearlgray.
Har man depression UTAN SAMTIDIGT psykos, så SZA. Annars schizofreni som negativt symtom.
In a world where you can be anything, be kind.
Ja det stämmer. Man ska ha de affektiva symtomen utan samtidig psykos.