TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: TV-spel

Post by Zoidar »

Du verkar inne i ditt datorspel Fantasio.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja. Det är väldigt bra och jag lägger flera timmar om dagen på det. Bossen jag möter verkar inte ta någon skada av mina attacker. När jag sitter fast i spel mår jag dåligt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Istället för att ge mig på "minibossen" i snöhålan (dungeon) har jag börjat lösa sidouppdrag. Letade rätt på en varelse uppe i bergen och han stod utanför ett rum med en boss i. Det var riktigt svårt att komma dit, så jag sitter fast där om jag nu inte skulle vilja göra om bravaden att ta mig till fajten.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det gick att spara spelet utanför boss-rummet. Han har muterat två gånger och vet vad jag vill ha för ekon. I bossens första fas rullande smådjur, när man ska träffa honom i axeln blir det de snurrande blommorna med taggar. Och i monstrets sista (?) skepnad minns jag inte var man skulle träffa honom och jag får köra trial and error-metoden och testa olika ekon. Bör vara luftbaserade ekon eftersom man ska träffa bossen högt upp. Eller kanske köra med spjutkastare, kan ha tre eller fyra framme samtidigt. Jösses, vilken utmaning detta spel är.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag gnuggar på med fajten mot eldbossen. Innan han muterar tappar monstret en blå boll och försvinner. Jag är framme och hackar på den, sedan försvinner bollen och monstret kommer tillbaka. Har ett fågeleko jag ska köra med.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Mitt TV-spel krånglar. Spelet man stoppar in i maskinen fjädrar nedåt så sitter det där det sitter. För att få ut spelet får man trycka nedåt och jag får göra det många gånger innan det kommer upp igen. Kan man lämna in konsolen någonstans för att få den lagad?

Jag beslutade mig för att fuska, titta på Youtube hur de besegrade bossen. Men det gav mig ingen hjälp. Jag vill klappa till honom när han ligger framstupa, men får slut på magin man måste använda för att kunna använda svärdet. Dessutom hade killen om spelade ett starkt eko av en ökänd Lynel.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kan inte hjälpa det, jag mår verkligen dåligt av att sitta fast i spel. Går och småtänker på mina tillkortakommanden hela tiden i princip. Spel ska vara en stunds förströelse, inte en källa till oro. Jag har tvjutittat hur man slår en boss på Youtube, men blev inte mycket klokare av det. Jag vill inte gå runt och grubbla på det här, jag vill bara spela och ha kul.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har skippat huvudhistorian och kör på sidouppdrag istället. Mötte en boss, men den var inte så svår att slå, jag tog den på första försöket. Vidare har jag uppgraderat mitt svärd, mina pilar och mina bomber, plus att jag har utökat mätaren med magi. Det blir nog att ge "the main quest" ett försök imorgon igen. Funkar inte det är det jag som fuskar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag gick in på huvudhistorien igen och kom vidare. Man skulle frysa bossen och sedan klappa till honom. Enkelt nu när jag vet hur man ska göra. Men fastnade i rummet efter det när det blir sido-scrollande. Ska tända facklor. Ja, det löser sig nog.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Allt har löst sig hittills i denna dungeon. Man skulle föra en eldboll över ljushållare, eller vad jag ska säga. Man skulle även föra över fryst vatten över ljushållarna. Nu väntar bossen i denna håla/dungeon. Tandgnissel!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Bossen var faktiskt rätt lätt att besegra. Tog honom på första försöket. Nu är jag i Eternal forest. Börjar slutstriden närma sig?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

har kämpat mig fram till en mindre anordning, avlång, som gör att jag kan teleportera mig dit. Jag slipper börja om från början i det stället jag befinner mig på.
Post Reply