Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Hercules723
Hafniummedlem

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 21 Oct 2024, 12:23 Min lärare på högstadiet sa att man hinner bara skola och läxor på vardagar. På helgen får man träffa kompisar. Hon lever inte längre. :think:
Jag minns inget av vad lärarna sagt på högstadiet. :lol:
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

När jag gick i realskolan som motsvarar högstadiet, läste jag läxor 20 minuter per dag. Jag överansträngde mig inte. Hade bra betyg ändå. Hade inte svårt för matte. Var inte mobbad.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Jag gjorde knappt läxor jag med men fick också bra betyg i högstadiet. Men samtidigt var jag ganska lat och hade mycket hemma som störde så hade säkert kunnat anstränga mig mer och fått de riktigt höga betygen...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Om jag fick göra om mitt liv skulle jag ha satsat mer på skolan och inte ägnat mig åt att festa, kompisar och killar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Ju mer jag tänker och håller på med mina YouTube videos så väcks alltid tanken om att ta steget längre... Jag vill göra små filmer inte bara videos.

Eller cinematiska vloggar kanske kan vara ett bättre ord. Har liksom gjort storyboards och filmmanus ända sen jag var liten, jag vill få in det konstnärliga i mitt filmande.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

mrsearlgray,

Du kan kanske försörja dig på att vara frilansare.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Nån dag kanske? Måste bara komma till det stadiet bara...
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag var typ sämst i klassen i högstadiet. Ändå blev vi Västerbottens bästa klass i en tävling om allmänbildning eller hur det var.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag väntar på paket från bodystore - hennafärg till håret, mellan/kanelbrun. Hoppas det blir bra. Ser fram emot det. Har positiva erfarenheter av henna sedan 20årsåldern - det är en treatment för håret. Och ja, jag gick folkhögskola (= röd henna) men jag hade inte röd henna utan brun. Och färgen lär väl inte ha blivit sämre på de här 35 åren.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag var bäst i klassen i högstadiet - sen gick det utför. Kompisar blev viktigare och psykisk ohälsa kom in i bilden. Men efter varje psykiatrisk attack återhämtade jag mig, och fick ihop det på något sätt. Men lika mycket misslyckanden. När jag var 29 blev jag sänkt för gott. Men fram tills dess var jag med om mycket roligt i mitt liv.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag är dum och oförsiktig. Släpper in en säljare och mina nycklar ligger öppet i hallen. Tänkte inte på det. Som tur var verkar han varit en ärlig säljare. Men måste bli mer vaksam i framtiden.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Vid 18 snåret flög kajorna i loopar över kyrkogården och mot huset. Mäktigt. Älskar kajorna, de får mig att känna mig hemma och att tillvaron är magisk.
Post Reply