Hemmasittare (ungefär)
Moderator: Moderator 1
Re: Hemmasittare (ungefär)
Ja, kanske det. Hon berättade en gång att hon hade en kompis som mådde dåligt, så hon är medveten om att man kan må dåligt. Däremot vet jag inte hur mycket jag vågar öppna mig, jag lägger ner mycket energi på att dölja mitt mående på jobbet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Man kan klara sig bra utan skolan. Hört om många som fått jobb bara på personlighet eller via kontakter och sen jobbat hela livet. Själv har jag pluggat mycket och fått bra betyg, men det går inte bättre för det.
Jovisst går det, men utan att ens gått färdigt högstadiet är det betydligt svårare att få jobb. Får man ens börja jobba som 13-åring?
Nej, det är klart. Undrar vad hennes föräldrar tänker, vet de om att hon inte är i skolan?
Ja, föräldrarna vet. Ibland skjutsar de henne till stallet, så att hon inte sitter hemma.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
skulle gissa på att det är mer än "bara" adhd då som spökar och de kanske föräldrarna vet om dom skjutsar henne ibland. bara att hon inte sagt det till er kanske?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Min systerson gråter när han måste till skolan. Hoppas han får en kurator eller nått?
In a world where you can be anything, be kind.
MsTibbs,
Nä, stackars! Hur gammal är han?
Nä, stackars! Hur gammal är han?
Vilken klass går din systerson i. Har det gått bra med förskolan tidigare.
När jag började må dåligt så skolkade jag en hel del. Bodde ett par hundra meter från skolan, men så kunde jag på vägen dit ändra mig, nej jag åker till Helsingör istället. Så tog jag bussen till Helsingborg o färjan över till Helsingör o köpte öl istället. Då hade danskarna ingen åldersgräns på alkohol, nu tror jag de flesta har 16 års-gräns.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/