Nån mening och samband?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Koi
Rubidiummedlem

Nån mening och samband?

Post by Koi »

Har hallucinationer nån mening och samband på nåt sätt? Jag har tex hört kyrkklockor ringa i över 30 minuter. Och igår skrek en kvinna att det brinner. Hör det ihop på nåt vis? Kommer jag att brinna upp? Att katten går på toaletten samtidigt som jag ser henne och ger henne mat…vad betyder det? Att jag får tillåtelse att göra fler saker samtidigt? Skyddar det mig från att brinna upp? Eller ska jag använda elden mot zombies när de kommer? Att jag klarar mig. Med elden.
Målningen är själens spegel
Inwatto
Berylliummedlem

Re: Nån mening och samband?

Post by Inwatto »

Svår fråga, men jag ska försöka svara så du får något svar.

Inget samband finns mellan hallucinationer och verkligheten. Hallucinationerna liknar drömmar på det viset. Visserligen finns det de som hävdar att det finns sanndrömmar; att man drömmer om vad som ska hända. Det har jag aldrig varit med om på 60 år, så det tror inte jag finns egentligen.

Det finns nog flera anledningar till hallucinationer. Dels vill hjärnan hjälpa till om man har det stressigt eller jobbigt. Men, den vet inte vad som kommer att hända i framtiden mer än du redan vet, så hjälpen blir ofta "stjälp". Bara en sak till som är jobbig att ta hand om.

Sedan tror jag det finns ett poängsystem i hjärnan för att hålla reda på vilka delar som ska bestämma och vilka som är för dåliga för att få vara med. Där kan det komma hallucinationer för att en del i hjärnan vill ha poäng för att du lyssnar på den och utför något. Ignorerar du hallucinationen får de inga poäng och då får de hitta på något annat.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Ok. Tack för svar. Men är lite för trög för satt förstå poängsystemet.
Målningen är själens spegel
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Betania la ut folder på biblioteket att de hade Alpha-kurs. Då började jag där. På en sammankomst sa jag att jag kunde se in i framtiden. Då var det flera som bad för mig. Efter det kan jag inte se in i framtiden.
Post Reply