Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Hur mår du?

Post by zoegas »

memphis wrote: 26 Oct 2024, 00:11 Känner mig ledsen för jag såg en bild på den sista hanen av en noshörningsart, som dog 2018. Man tror att sådant inte händer längre, men på den mörka kontinenten. Tigern i Asien är också en nästan utrotad art. Gorillor. Orangutanger som bränns ihjäl när regnskogen skövlas. Djuren i haven som svälter ihjäl efter att ha fastnat i kringdrivande fiskenät. Det finns så mycket som är sorgligt.
Man får köra det som ligger närmst. Östersjön är nästan död och EU vill döda ännu mer.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Tror det känns ok.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

zoegas wrote: 26 Oct 2024, 00:21
memphis wrote: 26 Oct 2024, 00:11 Känner mig ledsen för jag såg en bild på den sista hanen av en noshörningsart, som dog 2018. Man tror att sådant inte händer längre, men på den mörka kontinenten. Tigern i Asien är också en nästan utrotad art. Gorillor. Orangutanger som bränns ihjäl när regnskogen skövlas. Djuren i haven som svälter ihjäl efter att ha fastnat i kringdrivande fiskenät. Det finns så mycket som är sorgligt.
Man får köra det som ligger närmst. Östersjön är nästan död och EU vill döda ännu mer.
Ja det också. Och isbjörnarna. Och vargarna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jag får väl bara höra att jag är en IQ-befriad Stockholmare om jag säger att inavel är dåligt. Tänker på vargar främst.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

visste ni att för lite rovdjur i naturen påverkar trädväxten i skogen? det är därför vi egentligen skulle behöva fler vargar då dom påverkar miljöns tillväxt såpass. finns det för mycket gräsätande eller betande djur i skogen så äter dom upp träd skotten som skulle växa till träd och då blir det obalans tydligen... :( men självklart är ju inavlade djur inget bra.
Men i Kanada introducerade de vargar i ett naturskyddsområde just för att skydda och uppmuntra trädtillväxten.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

har mensvärk men annars tror jag det är helt okej om man jämför med tidigare i veckan. lite piggare iallfall.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Typiskt att stadsbor som inte har utegångsfår vill öka vargstammen. Jag är emot det. I Sverige betar inte djur, där det är träd.
Men bland invandrare ska det vara fritt fram med kusingiften, trots risk för genetiska sjukdomar hos barnen. Strandhäll (S) har sagt att det är en struntsak.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 26 Oct 2024, 08:57 Typiskt att stadsbor som inte har utegångsfår vill öka vargstammen. Jag är emot det. I Sverige betar inte djur, där det är träd.
Men bland invandrare ska det vara fritt fram med kusingiften, trots risk för genetiska sjukdomar hos barnen. Strandhäll (S) har sagt att det är en struntsak.
så renar, älgar och hjortar betar inte?
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

det är ju dom inte fåren och korna som äter upp trädskotten i skogen.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Inavel bland människor är såklart också dåligt. :!:
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Ska åka till psyk snart, mår inihelvete dåligt ser inte framtidshopp
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Krya på dig och lycka till, Leakim! ❤️
Post Reply