Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Leakim97 wrote: 25 Oct 2024, 16:25 Ska en 27 åring i princip gett upp livet
Leakim, om du inte har testat Abilify så kan den vara hjälpsam. Man blir piggare, gladare och mera aktiv av den medicinen. Namnet Abilify anspelar på det engelska ordet ability, som ju betyder förmåga.
Men den kan inledningsvis vara lite jobbig. Man får den i tablettform först ifall man skulle vara allergisk. Sen övergå till injektioner en gång i månaden. Jag kan varmt rekommendera abilify.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

memphis wrote: 25 Oct 2024, 23:01
Leakim97 wrote: 25 Oct 2024, 16:25 Ska en 27 åring i princip gett upp livet
Leakim, om du inte har testat Abilify så kan den vara hjälpsam. Man blir piggare, gladare och mera aktiv av den medicinen. Namnet Abilify anspelar på det engelska ordet ability, som ju betyder förmåga.
Men den kan inledningsvis vara lite jobbig. Man får den i tablettform först ifall man skulle vara allergisk. Sen övergå till injektioner en gång i månaden. Jag kan varmt rekommendera abilify.
Okej, borde kanske ändra medicinering. Orkar inte må såhär :( apati
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

På raggarmusiken igår kväll, svensktoppenstuk.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tänker på Sveriges klimat- och miljöminister. Hon har ett krångligt namn. Jag tror jag hatar henne.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag trodde ECT skulle hjälpa på något magiskt sätt, precis som jag haft förhoppningar på nya mediciner, trott att det finns nått magiskt piller som bara skulle trolla bort problemen. Så det är därför jag testat så mycket medicin, jag har ju läst på om olika mediciner o föreslagit dem för läkaren, som oftast gått med på att skriva ut dem. Men idag vet jag att det inte finns något sådant.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jag vill göra något i vinter. Julen ligger bra till i år. Det innebär att om jag tar ledigt 30/12 och 2/1 blir jag långledig! Skulle vilja åka till Umeå.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 26 Oct 2024, 12:30 Jag vill göra något i vinter. Julen ligger bra till i år. Det innebär att om jag tar ledigt 30/12 och 2/1 blir jag långledig! Skulle vilja åka till Umeå.
vad roligt! kanske åka på norrskensjakt? :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

memphis wrote: 26 Oct 2024, 05:17 Tänker på Sveriges klimat- och miljöminister. Hon har ett krångligt namn. Jag tror jag hatar henne.
Jag tycker att hon sa kloka saker igår. Ekonomiskt får det inte bli stora avbräck på grund av klimatsatsningarna och särskilt inte om man gör det i onödan utan resultat.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Richard wrote: 26 Oct 2024, 05:46 Jag trodde ECT skulle hjälpa på något magiskt sätt, precis som jag haft förhoppningar på nya mediciner, trott att det finns nått magiskt piller som bara skulle trolla bort problemen. Så det är därför jag testat så mycket medicin, jag har ju läst på om olika mediciner o föreslagit dem för läkaren, som oftast gått med på att skriva ut dem. Men idag vet jag att det inte finns något sådant.
Jag har aldrig haft stora förhoppningar om mediciner och behandlingar. Inte ens psykoterapin hade jag förhoppningar om. Den visade sig vara bra men botade ingenting.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

borde diska och tvätta...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Hemskickad mot min vilja. Får ta det med öppenvården, medicineringen, är ju inte suicidbenägen även fast jag har det väldigt tufft
Post Reply