Julmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Julmat

Post by Fantasio »

Inte för att jag tror att jag kommer att laga någon julmat, men man vet aldrig. Vad ska du ha dig till livs när julen är här? Jag kommer att köpa en burk senapssill, det är allt jag planerat att köpa. Egenlagad mat blir det nog ingen, men i den bästa av världar så... Har du ork att laga något säsongsbundet som en Janssons frestelse, eller kör du på färdiglagat bara att värma?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Julmat

Post by Geta »

Vet inget om julen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kanske bjuder hem mig till min gamle vän i norra delarna av stan. Då köper jag med mig sill och köttbullar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tror jag har sett färdigskivad julskinka i paket i mataffären. Ska man mikra den? Blir det lika gott som skinka från en hel skinka? Den färdigskivade skinkan, finns den bland pålägget i mataffären? Vidare undrar jag hur öppettiderna är på Tempo på julafton.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Tror inte att man ska mikra skivade skinkan.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Den ska väl ätas kall?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Japp.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

längtar inte till julen riktigt än...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej det känns mitt i sommaren vad julen anbelangar. Det jag tänker på är det ekonomiska outtake som julklappar innebär - vem fan har råd? DE marginalerna…..
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 27 Oct 2024, 14:29 Nej det känns mitt i sommaren vad julen anbelangar. Det jag tänker på är det ekonomiska outtake som julklappar innebär - vem fan har råd? DE marginalerna…..
Ja men verkligen! vem har råd? speciellt om man har många att köpa till... jag ska köpa 7 julklappar...
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: 27 Oct 2024, 14:35
amandara wrote: 27 Oct 2024, 14:29 Nej det känns mitt i sommaren vad julen anbelangar. Det jag tänker på är det ekonomiska outtake som julklappar innebär - vem fan har råd? DE marginalerna…..
Ja men verkligen! vem har råd? speciellt om man har många att köpa till... jag ska köpa 7 julklappar...
Jag har 9 syskonbarn, men det känns HELT meningslöst att köpa något de inte vill ha/de inte använder. Förra året köpte jag presentkort på yoump-användes av hälften. Med de marginaler man har - nej blir nog inga julklappar i år, får räcka med julmaten och julgodiset man bidrar med.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 27 Oct 2024, 14:38
mrsearlgray wrote: 27 Oct 2024, 14:35
Jag har 9 syskonbarn, men det känns HELT meningslöst att köpa något de inte vill ha/de inte använder. Förra året köpte jag presentkort på yoump-användes av hälften. Med de marginaler man har - nej blir nog inga julklappar i år, får räcka med julmaten och julgodiset man bidrar med.
oj! ja det är många barn då som man skulle ha köpt till... :(
Post Reply