Topiramat
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Topiramat
Har någon erfarenhet av Topiramat? Ett stämningstabiliserande läkemedel.
Har läst lite om det på nätet och jag vill verkligen inte ta den pga biverkningarna... Men läkaren vill så gärna att jag ska testa stämningsstabiliserande, men jag mår ju bättre nu när all stress lagt sig. Visst energin har inte återhämtat sig än men den brukar komma sist i mitt fall och när den återhämtar sig så kommer jag ju må som vanligt igen.
Har för övrigt inga tydliga psykostecken vad jag själv kan märka och mår bättre för varje dag även om jag är fortfarande är trött...
Vet inte hur jag ska göra, en vanlig biverkan på topiramat kan vara utslag igen och sen ökar självmordsrisken och massa annat som jag inte vill ska hända som att tappa hår...
Har läst lite om det på nätet och jag vill verkligen inte ta den pga biverkningarna... Men läkaren vill så gärna att jag ska testa stämningsstabiliserande, men jag mår ju bättre nu när all stress lagt sig. Visst energin har inte återhämtat sig än men den brukar komma sist i mitt fall och när den återhämtar sig så kommer jag ju må som vanligt igen.
Har för övrigt inga tydliga psykostecken vad jag själv kan märka och mår bättre för varje dag även om jag är fortfarande är trött...
Vet inte hur jag ska göra, en vanlig biverkan på topiramat kan vara utslag igen och sen ökar självmordsrisken och massa annat som jag inte vill ska hända som att tappa hår...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Topiramat
Sen kan man tydligen få kraftig diarré och kräkas med topiramat, då kan jag ju inte ta diabetesmedicinen????? eftersom den får man inte ta vid kräkning eller kraftig diarré...
mrsearlgray,
Du behöver kanske ingen stämningstabiliserande medicin som du har det nu. Konstskolan blev för mycket för dig och det var tillfälligt.
Du behöver kanske ingen stämningstabiliserande medicin som du har det nu. Konstskolan blev för mycket för dig och det var tillfälligt.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja precis! Men den nya läkaren verkar inte förstå det. Blir så frustrerad! :(
Den läkaren träffade dig, när du var som mest uppjagad. Sådan är du inte i vanliga fall.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Nej men precis. Var väldigt stressad just då och deprimerad, och hon har ju inte läst igenom 9 år av journaler med största sannolikhet. Och som sagt den här medicinen kommer ju kanske krocka med diabetesmedicinen om jag får dessa biverkningar? Hur tänkte dom där??
Så fort man börjar klaga som psykpatient, byter läkaren diagnos och medicin.
Diabetes borde prioriteras över stämningsstabilisering, tror jag.mrsearlgray wrote: ↑28 Oct 2024, 12:37 Och som sagt den här medicinen kommer ju kanske krocka med diabetesmedicinen om jag får dessa biverkningar? Hur tänkte dom där??
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Jag klagade ju inte ens, utan mådde bara väldigt dåligt och då ser läkaren som om att "nej, måste vara schizoaffektiv eftersom patienten är deprimerad över att hon är sjuk" asså va???
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
ja! :( Undrar om dom missat att jag har de andra medicinerna??Krokus wrote: ↑28 Oct 2024, 12:54Diabetes borde prioriteras över stämningsstabilisering, tror jag.mrsearlgray wrote: ↑28 Oct 2024, 12:37 Och som sagt den här medicinen kommer ju kanske krocka med diabetesmedicinen om jag får dessa biverkningar? Hur tänkte dom där??
De borde väl kunna se din läkemedelslista. 

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Det går så snabbt.