Mest opassande jobb du sökt

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Mest opassande jobb du sökt

Post by Zoidar »

Jag sökte jobb som florist. Hade noll intresse för blommor eller färg och form. Så var det att söka jobb som ung. Hade ingen aning om vad jag skulle söka för jobb.

Sen sökte jag jobb som bokbindare. Noll intresse för det också.

Edit: Jag hade heller ingen utbildning till dessa jobb.
Last edited by Zoidar on 09 Oct 2024, 12:58, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Mest opassande jobb du sökt

Post by memphis »

Oj, jag minns faktiskt inte. Minns bara de jobb som jag haft. Bland dem ett jobb i massafabriken på Ortvikens pappersbruk i Sundsvall. Den fabriken är stängd nu. Men jag passade inte där. Var inte grabbig av mig. Har aldrig varit grabbig och bullrig, utan mera försiktig och lite skygg.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag sökte jobb på Säpo, som systemtekniker. Hade bara gymnasieutbildning, dock inom IT. Men jag fattade först i efterhand att det jobbet krävde högskoleutbildning.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har fått alla jobb jag sökt. Det var ont om arbetsterapeuter förr.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Har sökt mest arbeten jag kunnat tänka mig arbeta med.

Pizzabagare en gång. Fick inget svar.

Fick testa att arbeta som tidningsbud med bil några dagar. Den tjänsten jag blivit uppsagd ifrån. Fattar fortfarande inte hur de hinner med sina rundor.
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Laboratorieassistent, när jag gick gymnasiet natur. Inte helt otippat men var ganska underkvalificerad.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Städare. Jag fick jobbet, men tacka nej.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Städare är ett underskattat arbete tycker jag, som haft flera städjobb. Man är fri att strosa på i sin egen takt, så länge man gör det som ska göras. Man går ofta mellan olika avdelningar på en arbetsplats och träffar därför många olika människor. Man behöver inte köpa toalettpapper och städgrejer till hemmet eftersom det går att smuggla hem. Sist men inte minst, det är ett ensamarbete för det mesta. Man får jobba i fred. Sista städjobb jag hade rökte jag cannabis i städskrubben varje arbetsdag. Trivdes väldigt bra på jobbet då :lol:
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jo. Men jag kan inte städa hemma. Här är alltid kaos. Skulle jag jobba som det och ha smutsigt hemma. Nä fyfan där går gränsen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 21 Dec 2024, 14:59 Städare är ett underskattat arbete tycker jag, som haft flera städjobb. Man är fri att strosa på i sin egen takt, så länge man gör det som ska göras. Man går ofta mellan olika avdelningar på en arbetsplats och träffar därför många olika människor. Man behöver inte köpa toalettpapper och städgrejer till hemmet eftersom det går att smuggla hem. Sist men inte minst, det är ett ensamarbete för det mesta. Man får jobba i fred. Sista städjobb jag hade rökte jag cannabis i städskrubben varje arbetsdag. Trivdes väldigt bra på jobbet då :lol:
Mönsteranställd. :razz:
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja :lol: jag tog mig vissa friheter. Men när det gällde att ta hem städmaterial så är det nåt som alla städare gör. Jag gjorde bara som alla andra.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

På vårt bibliotek var toalettpappersrullarna stöldmärkta tidigare. Det pep om någon gick ut genom dörren.
Post Reply