Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
Trött… tänker nog ta tio minuter till i vilorummet?
In a world where you can be anything, be kind.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Vad är du stressad av nu?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Fick reda på att min ersättning kommer sjunka ganska kraftigt precis som jag befarade, plus att det blir ett glapp i mars när jag fyller år där jag bara får knappt 3000kr den månaden. Kommer inte kunna klara mig på den nya ersättningen.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Du får söka fonder. I början av året finns det mycket pengar i fonderna.
Se om du kanske kan börja med att få in en ansökan om sjukersättning det tar tid innan det blir klart. Hjälper inte nu kanske du kan få försörjningsstöd.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Min handläggare säger att jag kommer få avslag på sjukersättning eftersom jag har jobbat för lite, dom måste utreda min arbetsförmåga innan jag kan ansöka om det.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
Finns ju inget värre än att ha jättelåg inkomst. Hoppas du löser ekonomin, Mrsearlgray
Frusen och vill hem. Men har ärenden på stan först
In a world where you can be anything, be kind.
Sådär allteftersom dagen går. Har tråkigt men har heller inte energi att göra något. Känner mig trängd mellan motpolerna - inte ha energi att göra något mot tristess.
Vem ska utreda arbetsförmågan? Konstigt att inte psykiatrin verkar hjälpa dig. Du klarar uppenbarligen inte av stress!mrsearlgray wrote: ↑08 Nov 2024, 11:51Min handläggare säger att jag kommer få avslag på sjukersättning eftersom jag har jobbat för lite, dom måste utreda min arbetsförmåga innan jag kan ansöka om det.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.