Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
För mig var det redan klart när jag fyllde 30 att jag skulle få 100% sjukersättning. Men jag kämpade till mig 50, jag skulle ruttna om jag skulle glo i väggen hela dagarna. Men endel behöver det, det begriper jag. Men det var ingen process, jag ansågs för sjuk.
In a world where you can be anything, be kind.
Jag tror att det beror på vem du pratar med. Är det mer värt att gå på psykiatrisk aktivitet som målarverksamheten jag vart på, 10 timmar i veckan? Aktivitet som aktivitet. De bör inte säga något om det. Det är din HOBBY!
Man bör uppmuntra folk att aktivera dig på något sätt. Jag tror vi blir friskare om vi aktiverar oss.
Ja. Det är mer så att man får kämpa sig till aktivitet eller aktivering som det så fint heter.
Det gör mig ont att man sparar på de som har det sämst i samhället!!!!
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jag tycker väl också liksom att jag har försökt nu både med arbete och studier och det går ju uppenbarligen inte... är alldeles för stresskänslig, inte ens sånt som är roligt går om det är för stressigt...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Det är inte värt att riskera livet om man säger så, efter alla dina försök.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
har ju testat både 25%, 50% jobb och studier i olika takter och i olika format men det går ju inte...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
nej precis, men snart ser jag ingen annan utväg heller? kommer inte ha råd med katterna eller ens mat till mig själv på denna sjukpenningen. och utan katterna då avslutar jag fan allt.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
så som jag mår nu kommer jag inte ens hinna fylla 30.
Skickar styrka
Vad är det som tynger dig mest?