Artiklar på engelska om Svenska myndigheters interaktioner med klienter
Moderator: Moderator 1
Re: Artiklar på engelska om Svenska myndigheters interaktioner med klienter
Ja. Jag referera till artikeln. Men det var inte ironi.
Tack för klargörandet. Jag uppskattar att du refererar till artikeln och att vi kan diskutera dessa viktiga frågor. Jag är intresserad av att höra dina tankar om de specifika punkter som lyfts fram i artikeln, särskilt kring behovet av transparens och rättvis rapportering."
Jag förstår inte frågorna. Att ljuga och manipulera gör allt från regeringen till pappor i tomtedräkt. Du har en rädd och aggressiv framtoning i din blog. Gå till psykiatrin och få piller. Du kan nog inte förvänta dig mer än så.
Och för Guds skull gör det inte till din hobby med psykiatri.
Jag har aldrig påstått att det var min blogg. Kan vi diskutera sakfrågor istället för personangrepp? Jag tror att en konstruktiv dialog om de faktiska problemen vi står inför skulle vara mer givande för alla inblandade."
Klart det är din blogg, jag är inte dum i huvudet. Nu försökte du manipulera mig. Get it?
Jag förstår att du kan ha dina åsikter, men jag vill bara klargöra att jag aldrig har påstått att det är min blogg. Låt oss fokusera på de viktiga sakfrågorna istället för personangrepp. Vad tycker du om innehållet i artikeln och de problem den tar upp?"
När jag skummar igenom det där, så ser jag bara paranoia. Sorry. Boka om ett mötte och du tror det är en krigshandling från vampyrer. Du är fucked up mannen. Jag hade det likadant. De bokade alltid tider klockan 1. Det var skitjobbigt. Och även om de psyka mig med det, så spelar något sånt ingen som helst roll för en frisk individ. Det går över om du sköter medicinen.
Jag har aldrig påstått att det är min blogg. Låt oss fokusera på sakfrågorna istället för personangrepp. Personangrepp hjälper oss inte att förstå eller lösa de problem vi diskuterar. Jag är intresserad av att höra dina tankar om de specifika punkter som tas upp i artiklarna, särskilt kring behovet av transparens och rättvis rapportering.zoegas wrote: ↑11 Nov 2024, 21:21 När jag skummar igenom det där, så ser jag bara paranoia. Sorry. Boka om ett mötte och du tror det är en krigshandling från vampyrer. Du är fucked up mannen. Jag hade det likadant. De bokade alltid tider klockan 1. Det var skitjobbigt. Och även om de psyka mig med det, så spelar något sånt ingen som helst roll för en frisk individ. Det går över om du sköter medicinen.
Dessutom blir det lättare för andra att våga ställa frågor och delta i diskussioner här på forumet om det är en säker plats utan personangrepp.
Okay? Se hur lång tid det tar innan den diskussionen tar fart.
Jag håller med om att vårdpersonal i psykiatrin inte inger förtroende rent generellt. Sedan kanske de inte ljugit så jättemycket i min journal, men de påstod en gång att jag vägrade duscha. Det var väldigt konstigt eftersom jag bara varit där två dagar (tredje dagen om man räknar ett annat sjukhus jag blev förflyttad från). Jag hade mest legat och sovit under den tiden. Det konstiga är att ingen bett mig duschat, eller ens sagt att möjligheten fanns. Jag fick själv fråga om det och då visade det sig att man måste låna en duschslang för att kunna duscha. Det är väl en petitess att ljuga om en sån sak, men det störde mig så jag kan förstå hur det känns om det ljugs om större saker…
Jag hoppas att en saklig och respektfull diskussion kan ta fart snabbt, eftersom dessa frågor är viktiga för oss alla. Låt oss sträva efter att hålla samtalet fokuserat på de faktiska problemen vi står inför.
Ditt nuvarande beteende riskerar att skrämma bort andra från att delta i diskussioner här. En respektfull miljö uppmuntrar fler att ställa frågor och dela sina tankar.