Ångest

Moderator: Moderator 1

Post Reply
amandara
Iridiummedlem

Ångest

Post by amandara »

Jag får ångest av att min promenadkompis mår dåligt. Han är deprimerad, har ångest och har köpt benso på svarta marknaden.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Ångest

Post by Zoidar »

amandara wrote: 13 Nov 2024, 14:57 Jag får ångest av att min promenadkompis mår dåligt. Han är deprimerad, har ångest och har köpt benso på svarta marknaden.
Trist han ska behöva köpa benso svart. :?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Japp. Annars har man/vi ju mycket erfarenheter här från viska. Men vi är som gamla i gemet, för honom är allt nytt, känns det som. Men helt nytt är det inte, han var där för ca 10 år sen. Men det känns som att han stressar upp sig och tror att det aldrig ska gå över. Och det är inte min erfarenhet, att det inte går över. Men man vet ju aldrig? Men han är iaf stressad över sin situation. Jag gör vad jag kan och förstår. Blir det överjävligt - psykakuten!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ingen ångest på jättelänge! 4 veckor innan jag åkte till Västerbotten över jul och nyår, började jag packa - och noggrant tänka igenom vad jag skulle ha med. Sen Västerbotten och ny miljö - vinter :-) . Sen hemma ta upp promenader tills jag bröt foten. Sen fix med det och tankeverksamhet och todos kring det. INGEN. Ångest. Tror jag till vardags har för tråkigt, och då kommer ångesten. Att jag druckit alkohol i hyfsade mängder varje dag har nog gjort sitt till, eller kanske är själva anledningen. Det blir en neråtspiral. Nu har jag mått bra i ca 2.5 månader satans vad gött!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Åh, härligt Amandara! :-D
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Krokus wrote: 31 Jan 2025, 13:12 Åh, härligt Amandara! :-D
Japp :-) . Tack Krokus <3
Post Reply