Biden vs Trump

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Biden vs Trump

Post by amandara »

Japp det är oaptitligt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

memphis wrote: 13 Nov 2024, 09:06 Oj. Oj. Oj. Vilket gäng han utsett till sin närmaste krets. Nu får vi hålla i hatten och spänna fast säkerhetsbälten.
Ja verkligen. Nu kommer nyheten att försvarsminister blir en tv-personlighet och f.d militär utan tidigare erfarenhet av politik. Som sagt. Nu blir det åka av!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Han uttalar sig om att kvinnor ska inte medverka vid strid:

https://www.gp.se/nyheter/varlden/trump ... de1ec09298
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Som jag sagt förut är Donald Trump ultrakonsevativ, och han vill i princip vrida tillbaka klockan till en tid när kvinnor hade färre rättigheter. Alla hans ministrar kommer vara handplockade för att vara lydiga och lojala mot Trumps viljor.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Verkar som stödet från USA till Ukraina kommer brytas. Men vet inte om det är helt klart än.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är inte förvånande då det är en av sakerna som Trump sagt att han ska göra.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

memphis wrote: 13 Nov 2024, 19:50 Som jag sagt förut är Donald Trump ultrakonsevativ, och han vill i princip vrida tillbaka klockan till en tid när kvinnor hade färre rättigheter. Alla hans ministrar kommer vara handplockade för att vara lydiga och lojala mot Trumps viljor.
Chief of staff (presidentens närmsta) är en kvinna.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Visserligen, men det är med nöd och näppe. Självklart måste han ha kvinnor i sin stab. Det förstår han säkert.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jaha ja. I dag fortsätter Trunp att sammansätta sin Oligark-regering.
Energiminister ska bli en rik man inom oljebranschen. Som förnekar att det finns några problem med klimatet. Naturligtvis utan politisk erfarenhet.

Detta blir sju resor värre än vad jag befarat. Trump bygger en OLIGARKREGERING. Jag tycker synd om alla som bor i USA.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

En amerikansk tjej sa: we're screwed. Hon röstade inte på Trump.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 17 Nov 2024, 16:48 Jaha ja. I dag fortsätter Trunp att sammansätta sin Oligark-regering.
Energiminister ska bli en rik man inom oljebranschen. Som förnekar att det finns några problem med klimatet. Naturligtvis utan politisk erfarenhet.

Detta blir sju resor värre än vad jag befarat. Trump bygger en OLIGARKREGERING. Jag tycker synd om alla som bor i USA.
Blir det katastrof, så lär demokraterna vinna nästa val.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja fast det blir 4 dryga år. Om inget oförutsett händer. En olycka. Eller en misstroendeomröstning.
Post Reply