Fylletråd!
Moderator: Moderator 1
-
- Niobmedlem
Re: Fylletråd!
Fina elektronikprylar. Men det är kanske därför du går back varje månad? Men jag är likadan. Överspenderar i massor av impulsköp. Efter tips från min sköterska så skulle jag alltid försöka fundera i tre dagar innan jag tryckte på någon köpknapp. Har i ärlighetens namn hjälp mig till stor del.
Jo, jag har handlat en massa prylar genom åren och sen tvångs sparar jag 4500 kronor/månaden så därför!
Annars, jag brukar planera mina köp ganska länge - vet vilka prylar jag vill ha så det är aldrig impulsköp utan bara ibland när jag är berusad och köper någonting under fyllan.
Men det som är värst är att jag röker cigaretter 1–2 paket per dag som kostar. Mitt tobaks lager tog slut i våras och innan det tog slut så kunde jag röka cigaretter hur mycket jag ville under cirka 5 års tid. Jag hade köpt tobak innan de höjde skatten billigt så jag sparade säker flera 100 tusen kronor men den tiden är slut nu.
Annars, jag brukar planera mina köp ganska länge - vet vilka prylar jag vill ha så det är aldrig impulsköp utan bara ibland när jag är berusad och köper någonting under fyllan.
Men det som är värst är att jag röker cigaretter 1–2 paket per dag som kostar. Mitt tobaks lager tog slut i våras och innan det tog slut så kunde jag röka cigaretter hur mycket jag ville under cirka 5 års tid. Jag hade köpt tobak innan de höjde skatten billigt så jag sparade säker flera 100 tusen kronor men den tiden är slut nu.
Sen någon gång nästa år så är jag väl i normala fall skuldfri - då först kanske det blir lite lättare för mig!
Det har varit en sådan stress under cirka 2–3 års tid att jag inte har kunnat sätta fokus på det jag egentligen vill göra!
Värst var när jag blev psykisk UFO-ombordtagen i augusti i år för då nådde jag kulmen på en inre stress så jag var psykotisk under cirka 2–3 månader! Minns att jag gick igenom någon slags trauma på trauma under den tiden.
Minns när jag blundade så såg jag en Hellraiser Ball I Den Inre Verklighet som jag kunde leka med! Den där Hellraiser Ball dyker alltid upp när jag är som mest psykotisk i mitt liv. Tror jag har fått den gåvan våren 1990 från Gud som är från helvetet då jag nyinsjuknade psykiskt för första gången.
Den där Hellrasier Ball gör att man kan se den abstrakta världen - så för mig finns det två världar för mig på riktigt!
Så - nu har jag även tagit influensa (höger arm) och Covid 19 (vänster arm) vaccinet! Det blir kanske en resa sen under dagar som sjuk? Jag reagerar olika för varje gång jag får årets vaccin. Minns att förra året så blev jag ganska sjuk och andra år mindre sjuk - det skiftar år för år.
Hitta en lite annorlunda AI glasögon som en del riktigt inte kan förstå syfte med dom;
Ordinarie pris$349.00 USD:
https://www.youtube.com/watch?v=xiR-XojPVLk&t=34s
"Vad kan den göra direkt?:
"Frame är designad för att vara din AI-drivna personliga assistent. Direkt ur lådan har du tillgång till AI-modeller som Perplexity, OpenAI:s ChatGPT, Whisper etc. så att du kan få svar på frågor om vad du för närvarande tittar på, uppleva liveöversättning från antingen tal eller text och fråga internet i realtid. Allt detta uppnås via vår förstapartsapp Noa. Låt den lära sig mer om de platser, produkter, butiker och processer som du engagerar dig i dagligen. Och få också lite kostråd då och då när du funderar på den andra tårtbiten!".".
Har lagt preliminärt glasögon på mitt köp lista! Liksom Galaxy Ring;
Cirka pris 5500 kronor:
https://www.youtube.com/watch?v=gl2tglNLe9I&t=3s
Köper kanske någon gång nästa år båda sakerna?! Planerar mina inköp.
Ordinarie pris$349.00 USD:
https://www.youtube.com/watch?v=xiR-XojPVLk&t=34s
"Vad kan den göra direkt?:
"Frame är designad för att vara din AI-drivna personliga assistent. Direkt ur lådan har du tillgång till AI-modeller som Perplexity, OpenAI:s ChatGPT, Whisper etc. så att du kan få svar på frågor om vad du för närvarande tittar på, uppleva liveöversättning från antingen tal eller text och fråga internet i realtid. Allt detta uppnås via vår förstapartsapp Noa. Låt den lära sig mer om de platser, produkter, butiker och processer som du engagerar dig i dagligen. Och få också lite kostråd då och då när du funderar på den andra tårtbiten!".".
Har lagt preliminärt glasögon på mitt köp lista! Liksom Galaxy Ring;
Cirka pris 5500 kronor:
https://www.youtube.com/watch?v=gl2tglNLe9I&t=3s
Köper kanske någon gång nästa år båda sakerna?! Planerar mina inköp.