Ställ en fråga

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Ställ en fråga

Post by Krokus »

Vet inte riktigt. Skulle väl vara koffein. Har ingen lust att ens försöka sluta. Vidare äter jag choklad i stort sett dagligen. Hopplös. Men något tungt beroende av knark har jag inte.

Har du märkt att choklad har blivit dyrare på senare tid? :geek:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Mycket dyrare! :(

Samma?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Ja, Pigall och Skotte har blivit ett par kronor dyrare. Kostar 11 kr tror jag nu.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

All mat är plus 25 procent på fem år eller hur det var…. :(

Kommer du börja köpa plastkassar?
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej. Jag har kört med tygkassar i många år nu. Tycker det är fjantigt att sänka priset på plastkassar. De kan gott vara lite dyra för det verkliga priset på plast är verkligen högt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

memphis wrote: 15 Nov 2024, 21:17 Nej. Jag har kört med tygkassar i många år nu. Tycker det är fjantigt att sänka priset på plastkassar. De kan gott vara lite dyra för det verkliga priset på plast är verkligen högt.
Jag har också egna påsar med mig.

Samma?
In a world where you can be anything, be kind.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nej, jag behöver inga plastkassar. Jag handlar i trådkorgen till rollatorn och sedan har jag en stor tygkasse som jag hänger på ena handtaget. Till sopor köper jag tunna plastpåsar på rulle.

Samma fråga.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag handlar med ryggsäck.

Samma.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Jag använder stora kassar som går att använda många gånger, förr på kärran nu när jag handlar med grannen bär grannen in kassarna i lägenheten, har endast haft handlat på apoteket själv och då använt mig av trådkorgen på rollatorn

Samt numer beställer jag mat via webben och hemtjänsten så jag får maten till dörren. Mathem vann upphandlingen och det innebär gratis frakt när man beställer genom hemtjänsten, men får säga att de inte är billiga
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Hade väldigt svårt att förstå plaskasseskatten. Vill folk skräpa ner så gör de väl det med plastkassar på rullar istället. Det är inte så lätt att ändra människors beteende som politiker tycks tro. Lägg ner hälften av Sveriges myndigheter för att spara pengar istället! Ingen skulle märka någon skillnad. Vi har bortåt 400 myndigheter i Sverige.

Hur handskas man bäst med hallucinationer?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Att inte vara rädd och använda I Jesu namn vik hädan och stå fast i Gud och att vara auktoritär och stå på dig, visa ingen svaghet agera i stunden
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Cosmos wrote: 16 Nov 2024, 16:33 Hade väldigt svårt att förstå plaskasseskatten. Vill folk skräpa ner så gör de väl det med plastkassar på rullar istället. Det är inte så lätt att ändra människors beteende som politiker tycks tro. Lägg ner hälften av Sveriges myndigheter för att spara pengar istället! Ingen skulle märka någon skillnad. Vi har bortåt 400 myndigheter i Sverige.

Hur handskas man bäst med hallucinationer?
Hallisar, syn eller hörsel??

samma
Post Reply