Vet inte riktigt. Skulle väl vara koffein. Har ingen lust att ens försöka sluta. Vidare äter jag choklad i stort sett dagligen. Hopplös. Men något tungt beroende av knark har jag inte.
Har du märkt att choklad har blivit dyrare på senare tid?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nej. Jag har kört med tygkassar i många år nu. Tycker det är fjantigt att sänka priset på plastkassar. De kan gott vara lite dyra för det verkliga priset på plast är verkligen högt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis wrote: ↑15 Nov 2024, 21:17
Nej. Jag har kört med tygkassar i många år nu. Tycker det är fjantigt att sänka priset på plastkassar. De kan gott vara lite dyra för det verkliga priset på plast är verkligen högt.
Nej, jag behöver inga plastkassar. Jag handlar i trådkorgen till rollatorn och sedan har jag en stor tygkasse som jag hänger på ena handtaget. Till sopor köper jag tunna plastpåsar på rulle.
Jag använder stora kassar som går att använda många gånger, förr på kärran nu när jag handlar med grannen bär grannen in kassarna i lägenheten, har endast haft handlat på apoteket själv och då använt mig av trådkorgen på rollatorn
Samt numer beställer jag mat via webben och hemtjänsten så jag får maten till dörren. Mathem vann upphandlingen och det innebär gratis frakt när man beställer genom hemtjänsten, men får säga att de inte är billiga
Hade väldigt svårt att förstå plaskasseskatten. Vill folk skräpa ner så gör de väl det med plastkassar på rullar istället. Det är inte så lätt att ändra människors beteende som politiker tycks tro. Lägg ner hälften av Sveriges myndigheter för att spara pengar istället! Ingen skulle märka någon skillnad. Vi har bortåt 400 myndigheter i Sverige.
Cosmos wrote: ↑16 Nov 2024, 16:33
Hade väldigt svårt att förstå plaskasseskatten. Vill folk skräpa ner så gör de väl det med plastkassar på rullar istället. Det är inte så lätt att ändra människors beteende som politiker tycks tro. Lägg ner hälften av Sveriges myndigheter för att spara pengar istället! Ingen skulle märka någon skillnad. Vi har bortåt 400 myndigheter i Sverige.