Klozapin/Leponex
Moderator: Moderator 1
Re: Klozapin/Leponex
Blev erbjuden Leponex av en läkare en gång, men var rädd för att gå upp i vikt. Avböjde därför.
Det finns plåster och tabletter mot överdriven salivutsöndring.
Om jag minns rätt så är det Egazil tabletter och Scopoderm plåster som ska hjälpa mot salivutsöndring.
Kan hända att det är restnoterat i apoteken om dom inte har fått in det i lager.
Om jag minns rätt så är det Egazil tabletter och Scopoderm plåster som ska hjälpa mot salivutsöndring.
Kan hända att det är restnoterat i apoteken om dom inte har fått in det i lager.
Hur länge hade du tagit klozapin? Jag ska börja imorgon
Okej, det borde inte vara någon större fara då, var orolig för hjärtproblem, men alla säger att jag ska vara lugn,, de ska ju ta blodprover 1 gång i veckan också...
Du har inte upplevt några besvärliga biverkningar?
Trötthet, raglar som en fyllis när jag ska gå upp ur sängen för att gå och pissa på natten, ibland lite dreglande på natten, och att jag har svår att läsa text speciellt liten text om jag vill vara uppe och läsa lite när jag tagit den. Det är nog allt jag kan komma på som jag får i biverkningsväg av medicinen.
Leakim97,
Vilken dos ska du få börja med och hur ofta är du ordinerad att ta den och hur mycket är det tänkt att den ska trappas upp till?
Försök hitta tillsammans med din psykläkare absoluta optimala lägsta dos så du slipper få mycket biverkningar och en dos som du klarar dig på.
Vilken dos ska du få börja med och hur ofta är du ordinerad att ta den och hur mycket är det tänkt att den ska trappas upp till?
Försök hitta tillsammans med din psykläkare absoluta optimala lägsta dos så du slipper få mycket biverkningar och en dos som du klarar dig på.
"Insättning på Clozapine, 25 mg till kvällen nu, doshöjning till 2 tabletter om 2 veckor. Ytterligare doshöjningar kan diskuteras med ssk i mitten av december.Kippis wrote: ↑18 Nov 2024, 18:53 Leakim97,
Försök hitta tillsammans med psykläkare absoluta optimala lägsta dos så du slipper få mycket biverkningar och som du klarar dig på.
Okej!Leakim97 wrote: ↑18 Nov 2024, 19:00"Insättning på Clozapine, 25 mg till kvällen nu, doshöjning till 2 tabletter om 2 veckor. Ytterligare doshöjningar kan diskuteras med ssk i mitten av december.Kippis wrote: ↑18 Nov 2024, 18:53 Leakim97,
Försök hitta tillsammans med psykläkare absoluta optimala lägsta dos så du slipper få mycket biverkningar och som du klarar dig på.
Känn efter hur det känns psykiskt och fysiskt så att det inte blir för hög dos du får och säg till ssk eller läkaren om dosen räcker att det känns bra med det du får.
När jag fick den insatt så var det tänkt att den skulle trappas upp hur mycket som helst.
Jag provade som mest 75mg och det vart för mycket, vart alldeles helkonstig då år 2008.
Menar inte att skrämma upp dig. Vi reagerar alla olika. Men 50mg är en perfekt dos för mig på den medicinen.
Vet dom som har både 400 och 800mg av denna medicin och det är ju mördardos för mig som är doskänslig.
Okej jag tror att jag inte vill ha för hög dos, kanske någonting likande det du har, vi får seKippis wrote: ↑18 Nov 2024, 19:07Okej!Leakim97 wrote: ↑18 Nov 2024, 19:00"Insättning på Clozapine, 25 mg till kvällen nu, doshöjning till 2 tabletter om 2 veckor. Ytterligare doshöjningar kan diskuteras med ssk i mitten av december.Kippis wrote: ↑18 Nov 2024, 18:53 Leakim97,
Känn efter hur det känns psykiskt och fysiskt så att det inte blir för hög dos du får och säg till ssk eller läkaren om dosen räcker att det känns bra med det du får.
När jag fick den insatt så var det tänkt att den skulle trappas upp hur mycket som helst.
Jag provade som mest 75mg och det vart för mycket, vart alldeles helkonstig då år 2008.
Menar inte att skrämma upp dig. Vi reagerar alla olika. Men 50mg är en perfekt dos för mig på den medicinen.
Vet dom som har både 400 och 800mg av denna medicin och det är ju mördardos för mig som är doskänslig.
Jo. Du får prova dig fram.