Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Nissegossen »

mrsearlgray wrote: 17 Nov 2024, 08:19
Zoidar wrote: 17 Nov 2024, 07:35 Känns som alla lever sina liv och jag hinner inte med. God morgon! :shock:
Håller med! Alla bara passerar förbi en.

Du efterfrågar snö, snö lär du få SMHI flaggar: ”Besvärligt väder” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gw ... nligt-smhi
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Nissegossen wrote: 17 Nov 2024, 12:55
mrsearlgray wrote: 17 Nov 2024, 08:19
Zoidar wrote: 17 Nov 2024, 07:35 Känns som alla lever sina liv och jag hinner inte med. God morgon! :shock:
Håller med! Alla bara passerar förbi en.

Du efterfrågar snö, snö lär du få SMHI flaggar: ”Besvärligt väder” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gw ... nligt-smhi
Har sett det! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Kan undra hur det går att köra rollatorn i snö. Det gäller att det är plogat och skottat. Kan få dra in på mina promenader.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Geta wrote: 17 Nov 2024, 13:02 Kan undra hur det går att köra rollatorn i snö. Det gäller att det är plogat och skottat. Kan få dra in på mina promenader.
Är det små, eller stora hjul på den??
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Min rollator har största sortens hjul.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Geta wrote: 17 Nov 2024, 13:50 Min rollator har största sortens hjul.
Går nog bra att köra i lite nysnö då.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Kassörskan gjorde fel, trodde barn var med sin mamma, så då drog av pantkvittot på den vuxna handlade. Hon fick ta från egen ficka. Hade tänkt sponsra till barnen, men fan, beloppet var lite för högt för min dåliga ekonomi.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Zombies kan inte läsa tankar för de har ingen hjärna. Samtidigt får jag ingenting tillbaka förutom tomhet. Det är ett sätt att avslöja dem när de gömmer sig bland oss. De kan inte kommunicera på samma sätt som människor gör. Vågorna och bruset saknas. När jag såg zombien fick jag ingen kontakt med den. Det beror på att den inte sänder några signaler.
Målningen är själens spegel
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Zombies är dem levande döda? Vilka signaler är tomma? Då har jag nog stött på ganska många zombies, som inte förstår att man är gravt hörselskadad. Altruismen existerar på en väldigt låg nivå ute i samhället numera, då pengar tycks vara det viktiga i dagens samhälle.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

För dom som inga pengar har är pengar viktigt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det gäller att vi inte tappar vårt samvete här i Europa. Kapitalism som är utan samvete är en mardröm för alla utom ett fåtal som är stenrika. Mycket likt där USA står idag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Geta wrote: 17 Nov 2024, 18:43 För dom som inga pengar har är pengar viktigt.
Ja, jag vet! Men problemet är av rent kapitalistiskt karaktär, då dem rika tycks bli ännu rikare och anses vara den snålaktiga typen. Men jag vet, har själv haft krav från inkasso, en gång nära kronofogden med bara någon veckas tillblivelse ditåt. Mitt liv skulle liknas vid zombiestadiet som Koi hänsyftar till. Men pengar är inte allt förståelse och kärlek är viktigare. Jag mendade med tanke på hur gängkriminella lyckas lura ungdomarna att smälla av andras liv för låt oss säga 150 000 KR. Då har pengar tappat sin betydelse i samhället.
Post Reply