Schizoaffektivt syndrom

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Re: Schizoaffektivt syndrom

Post by Leakim97 »

Geta wrote: 14 Nov 2024, 07:36 Hebefren schizofreni är en ungdomsform av schizofreni. Paranoid schizofreni anses vara en lindrigare form av schizofreni.
Jag blev sjuk när jag var 18/19 år
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Jag tror det är olika former av schizofreni. Läste lite affektiv i psykos kan vara depression eller upprymdhet. I hebefren dominerar negativa men samtidigt kan man vara excentrisk .
Jag har paranoid schizo det är nog den vanligast. Men lite hebefren är jag nog även om jag inte har den diagnosen för behov att dra mig undan har även jag.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag tycker det är skönt att vara själv.
In a world where you can be anything, be kind.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

yrväder wrote: 14 Nov 2024, 18:51 Jag tror det är olika former av schizofreni. Läste lite affektiv i psykos kan vara depression eller upprymdhet. I hebefren dominerar negativa men samtidigt kan man vara excentrisk .
Jag har paranoid schizo det är nog den vanligast. Men lite hebefren är jag nog även om jag inte har den diagnosen för behov att dra mig undan har även jag.
Negativa symtom och social funktionsnedsättning är väldigt tungt. Jag ska få prova Klozapin och börja med den snart hoppas på att den förbättrar mig
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

MsTibbs wrote: 10 Oct 2024, 21:17 De vill nog inte skjuta mygg med hagelgevär och ger snällare diagoser och mediciner början? Svårt att backa från en sån svårare diagnos ju.
Jag fick diagnos återkommande depressioner hela tiden. Men medicinerades med 4 mg Fluanxol och sedan 25 mg Abilify.har även ADHD-diagnos Sen innan. Min läkare ”behandlade symtom, ställer inga diagnoser”

Sen gjorde de en riktig utredning för några år sedan. Efter att rösterna sa jag var Johannes döparens sista ättling. Jag var helt inne på bipolär för de matade mig med Litium. Tillslut sa läkaren ”men du har ju inga manier!” När jag envist hävdade att jag har bipolär sjukdom. Fick sluta med Litium. Hände ingenting med humöret.
Målningen är själens spegel
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag var ingen bipolar typ sa de. Schizoaffektiv mer. Tydligen uppenbart sa läkaren.
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply