Spara och slösa tråden!
Moderator: Moderator 1
Re: Spara och slösa tråden!
Har köpt ett silverhalsband riktigt billigt.
55 g och 150cm.
Det får gå in under slösa kategorin.
55 g och 150cm.
Det får gå in under slösa kategorin.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Köpt täckbyxor inatt. Slipper jag massa långkalsonger. När det var -30 förra året, använde jag två par långkalsonger.
https://www.dagensps.se/privatekonomi/s ... -reglerna/
Ränteavdrag är möjligheten att dra av räntekostnader för lån, och kan innebära stora summor i sänkt skatt för den som är högt belånad. Det vanligaste skälet till ränteavdrag är bolån.
Förslaget handlar inte om att ta bort ränteavdraget för bolån. Tanken är att man ska ta bort skattelättnaden för så kallade blancolån. Det är lån som tas utan säkerhet, så kallade konsumtionslån, och som leder till att många svenskar på senare tid hamnat i en livslång skuldfälla.
Erik Slottner (M) är civilminister och presenterade förslaget i höstas.
“Det är viktigt i kombination med flera åtgärder regeringen vidtar för att skydda konsumenter från att hamna i en mångårig skuldfälla och för att minska det lidande som överskuldsättning innebär”, säger civilminister Erik Slottner.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Det visade sig att jag hade drygt 30 000 på kontot. Sa det till min kompis o han sa åt mig att börja slösa bort dem på taxiresor, fin whisky och annat onödigt. Han tycks inte förstå att det krävdes sparsamhet från min sida att uppnå den sparade summa jag har.
Det är bra att ha en buffert för oförutsägbara utgifter.
Ja, man vet aldrig. 30 000 är inte svårt att göra av med.
30 000kr är en bra buffert utöver sparande.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
https://www.facebook.com/reel/950368676641061
Klippet säger att man ska satsa på en Billig (låg avgift), Global, Indexfond för sparande på lång sikt.
Klippet säger att man ska satsa på en Billig (låg avgift), Global, Indexfond för sparande på lång sikt.
Bufferten behöver man ha tillgång till på direkten.
Denna månad går jag back! Köpt mer än min ekonomi tillåter. Iof hämtat medicin för 2000kr också.
Njae! Ibland! Blir minus 1000kr denna månad. Får va ok!