Boktråden.
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Boktråden.
Läser just nu The eternal husband av Fyodor Dostoyevski.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Lyssnar på Timothy Snyder. Lyssnat på ”Om tyranni” den var bra och lätt att förstå.
Lyssnar på ”Vägen till ofrihet” nu. Lite svårt att få sammanhang ibland. Men det kanske bara är en övningssak.
Han är nutidshistoriker. Skriver väldigt intressant.
Lyssnar på ”Vägen till ofrihet” nu. Lite svårt att få sammanhang ibland. Men det kanske bara är en övningssak.
Han är nutidshistoriker. Skriver väldigt intressant.
Målningen är själens spegel
Jag håller på med Candide av Voltaire. Men den är lite svårläst så jag tänkte bryta av med Ristmärken av Johan Theorin.
Skall plocka upp "Letters from a stoic" av Seneca. Har en stund att läsa på nu.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Admin1 på gamla viska påstår att han är en stoiker.
Finns nog viss visdom i denna bok.
Har beställt The everiasting man av G.K Chesterton som borde komma hem i nästa vecka
Har beställt The everiasting man av G.K Chesterton som borde komma hem i nästa vecka
/Dave
Boken "There is never anything but the present" av Alan Watts är också på väg hem från Adlibris.
/Dave
Den här diktboken skickade jag efter i natt:

Jag ska läsa satans verserna. Kultivera mitt hat.
Den boken toppar utlåningen på biblioteken 2024.
https://www.svt.se/kultur/han-toppar-ut ... iblioteken
- Hercules723
- Hafniummedlem
Läser denna nu. Den är mera lättläst, än boken jag köpte i December.