Buffé

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Buffé

Post by Fantasio »

Nu vet jag att jag jag kan ta mig till Peking House till fots. Har gått en del utan problem idag. Får väl sikta på det nästa vecka.
Martina
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Martina »

Åt kinabuffe idag. Super!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Martina wrote: 30 Nov 2024, 17:02 Åt kinabuffe idag. Super!
Visst är det gott?!? Min kompis och jag ska ta kina någon gång snart. Hans mamma bjuder.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det har inte blivit någon buffé för mig på länge. Planen är att smita in på Peking House och ta deras buffé för cirka 150 spänn. Jag går ensam då ingen vill följa med mig. Att äta mat är en högtidsstund för mig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu har jag ringt en vän och erbjudit mig att bjussa honom på kinabuffé. Han tackade ja. Det återstår att se när det blir, kanske i helgen som kommer.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kinahaket har stängt till den sjunde denna månad. Jag mötte upp kompisen men misstänkte att det skulle vara stängt och så var fallet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kompisen o jag ska iväg imorgon klockan tolv när de öppnar kinastället. Vad jag ska äta..!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

På restaurangen imorgon ska jag ta lite sallad, gurka och tomat. Sedan det friterade, kyckling, fläskkött, räkor och vårrullar. Tar lite ris med currysås till det. Ska ta ett rejält lass. Sedan byter jag till ren tallrik och tar nudlar och kött, kanske även biff med bambuskott. Sedan blir det det friterade en gång till. Får se om jag orkar något mer. Kanske blir det kaffe på maten, det ingår i priset.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Vad fasen, kinakrogen hade stängt idag. Öppnar åter den 14:e stod det på dörren. Kompisen o jag var där den andre denna månad o då stod det att de skulle öppna åter den fjärde. Vi gick till ett asiatiskt ställe istället och det var som kompisen sa: inte lika mysigt som på kinastället. Jag åt bara en tallrik plus lite mer av det friterade. Var orolig.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Bra, att ni hittade ett annat ställe. :-D
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Jag gillar bufféer eftersom jag gärna äter lite av varje. Måste smaka allt som ser gott ut. Brukar ändå inte bli överdrivet mycket.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag blev inte hänförd av vad som fanns på denna buffé. Tog friterade bläckfiskringar och två sorters kött, vara det ena var en smula segt. Men som Geta säger: tur att det fanns alternativ. Santina, håller med dig.
Post Reply