Julmat
Moderator: Moderator 1
Re: Julmat
Ja. Nej det blir nog inget. Jämfört med alla andra i det sociala nätverket har man noll marginaler. Julmaten i sig kostar en del - det får nog räcka med det! Men man känner ju pressen på sig, att köpa julklappar.
I år skulle jag vilja gå och äta julbord. Jag tror jag kontaktar min syster och frågar om hon vill med. Ett fullödigt julbord var flera år sedan jag åt. Dock blir det inget av med min åldrige vän, han säger varken ja eller nej. Han vill ju bara sitta ensam hemma och glo på TV. Då ska jag baske mig beställa en snaps också.
Har velat äta julbord med min syster men hon anser att det inte tjänar något till, då jag har diabetes. Jag kan ändå inte äta så mycket, så att det lönar sig.
Nej, man äter ju inte för pengen det kostar med julbord. Men jag skulle liksom du vilja äta det jag med. En 6-, 700 kronor kostar det väl?
Jag vill dricka must i jul. Visst finns det sockerfri sådan? Annars har jag börjat julfirandet redan, har köpt fem marsipanfigurer (och ätit upp dem) och två kartonger likörkonfekt. Det blir nog inget julbord för mig i år heller.
Jag längtar efter julmaten nu. Först lussebrödet runt Lucia. Sen köttbullarna och allt det andra.
Jag dricker mycket must när det är säsong för det. Kör sockerfri med vit kork.
Jag dricker mycket must när det är säsong för det. Kör sockerfri med vit kork.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nu snackar jag inte julmat, men väl julgodis. Köpte igår två marsipangrisar varav en med halva grisen täckt av choklad. De gick på över 200 spänn tillsammans, men kände för att unna mig något riktigt gott. På julafton kommer jag inte att köpa light-must. Drack det utan förtjusning på avdelningen häromdagen.
Tiden börjar rinna ut, julborden serveras endast knappt två veckor till. Det bidde inget julbord för mig i år heller med andra ord. Min kompis är ikväll på julbordmed sin förvaltare.
Jag minns när Findus hade en jultallrik som man kunde köpa. De blev så nedsablade för det att de slutade med den.
Det var nedrigt gjort, tycker jag. Det finns ju många som firar ensamma och inte kan eller orkar laga julmat, då passar en sådan kartong bra. De ska väl också få uppleva lite julstämning.
Jag köpte en sådan jultallrik från Findus. Då ingick till och med risgrynsgröt med sylt.
Min gamle vän bjöd på det viktigaste. Även fast köttbullarna hade svalnat var de goda. Ska kanske steka dem nästa gång jag köper det. Kalla köpebullar smakar inte gott tycker inte jag i alla fall. Det enda jag saknade var Janssons, men det gick bra utan det.