Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Var på Tenerife 2014. Vart en trevlig resa tillsammans med en kompis och hans flickvän.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Jag hitta en ny sorts vegansk bacon. Det ska bli intressant
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Undrar om det går bra för min hund hos hundvakten. Det gör det nog men kan ändå inte låta bli att undra.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Om jag ska göra en gastricoperation? Övervikten handikappar mig. Har tappat styrfarten med promenader och orkar inte få upp motivationen heller, då jag alltid får ont någonstans i kroppen efter promenader. Hälsenor knän. Jag är för tung för promenader och det stör mig sjukt mycket. Att springa är verkligen inte att tänka på. Jag vill inte dra på mig någon skada. Jag får inte ihop det i vardagen.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tänk efter noggrant på det, jag hade aldrig vågat göra det då väldigt många tyvärr går upp all vikt igen efter några år. Det bästa är alltid att göra en livsstilsförändring. Kolla om du kan få Rybelsus utskrivet först kanske?amandara wrote: ↑03 Dec 2024, 10:16 Om jag ska göra en gastricoperation? Övervikten handikappar mig. Har tappat styrfarten med promenader och orkar inte få upp motivationen heller, då jag alltid får ont någonstans i kroppen efter promenader. Hälsenor knän. Jag är för tung för promenader och det stör mig sjukt mycket. Att springa är verkligen inte att tänka på. Jag vill inte dra på mig någon skada. Jag får inte ihop det i vardagen.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ja det var min första reaktion - inte operera sönder ett fungerande organ. Men jag har tagit del av mängder med information, poddar med erfarna och läkare och sånt. Och det kan ha sina poänger. Såklart livsstilsförändringar. Jag har till vardags rätt bra ordning på det men jag har som tappat styrfarten och förtvivlar. Jag äter bra alltså rent matmässigt, så jag får i mig järn vitaminer och sånt, men PLUS allt skräp. Träningen kunde ökas men jag får som inte till det.mrsearlgray wrote: ↑03 Dec 2024, 10:19Tänk efter noggrant på det, jag hade aldrig vågat göra det då väldigt många tyvärr går upp all vikt igen efter några år. Det bästa är alltid att göra en livsstilsförändring. Kolla om du kan få Rybelsus utskrivet först kanske?amandara wrote: ↑03 Dec 2024, 10:16 Om jag ska göra en gastricoperation? Övervikten handikappar mig. Har tappat styrfarten med promenader och orkar inte få upp motivationen heller, då jag alltid får ont någonstans i kroppen efter promenader. Hälsenor knän. Jag är för tung för promenader och det stör mig sjukt mycket. Att springa är verkligen inte att tänka på. Jag vill inte dra på mig någon skada. Jag får inte ihop det i vardagen.
Har pratat med min kp om semaglutid: ozempic/wegovy, min läkare skriver ut det - men det är så sjukt dyrt! Livet ut…. Det funkar inte med min ekonomi. Annars har jag väl egentligen tänkt ja semaglutid. Men ibland tänker jag gastricop.
Det är ju risker med övervikt. Hjärt och kärlsjukdom som jag har ärftlighet för. Det är livskvalité och livslängd.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Jo det förstår jag, hoppas du kommer fram till något som passar dig. :)amandara wrote: ↑03 Dec 2024, 10:27Ja det var min första reaktion - inte operera sönder ett fungerande organ. Men jag har tagit del av mängder med information, poddar med erfarna och läkare och sånt. Och det kan ha sina poänger. Såklart livsstilsförändringar. Jag har till vardags rätt bra ordning på det men jag har som tappat styrfarten och förtvivlar. Jag äter bra alltså rent matmässigt, så jag får i mig järn vitaminer och sånt, men PLUS allt skräp. Träningen kunde ökas men jag får som inte till det.mrsearlgray wrote: ↑03 Dec 2024, 10:19Tänk efter noggrant på det, jag hade aldrig vågat göra det då väldigt många tyvärr går upp all vikt igen efter några år. Det bästa är alltid att göra en livsstilsförändring. Kolla om du kan få Rybelsus utskrivet först kanske?amandara wrote: ↑03 Dec 2024, 10:16 Om jag ska göra en gastricoperation? Övervikten handikappar mig. Har tappat styrfarten med promenader och orkar inte få upp motivationen heller, då jag alltid får ont någonstans i kroppen efter promenader. Hälsenor knän. Jag är för tung för promenader och det stör mig sjukt mycket. Att springa är verkligen inte att tänka på. Jag vill inte dra på mig någon skada. Jag får inte ihop det i vardagen.
Har pratat med min kp om semaglutid: ozempic/wegovy, min läkare skriver ut det - men det är så sjukt dyrt! Livet ut…. Det funkar inte med min ekonomi. Annars har jag väl egentligen tänkt ja semaglutid. Men ibland tänker jag gastricop.
Det är ju risker med övervikt. Hjärt och kärlsjukdom som jag har ärftlighet för. Det är livskvalité och livslängd.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Min brorsa gjorde Gastric sleeve och har fått hjärnblödning efteråt ändå. Visserligen verkar vi ha blodpropp och stroke i släkten. :(amandara wrote: ↑03 Dec 2024, 10:16 Om jag ska göra en gastricoperation? Övervikten handikappar mig. Har tappat styrfarten med promenader och orkar inte få upp motivationen heller, då jag alltid får ont någonstans i kroppen efter promenader. Hälsenor knän. Jag är för tung för promenader och det stör mig sjukt mycket. Att springa är verkligen inte att tänka på. Jag vill inte dra på mig någon skada. Jag får inte ihop det i vardagen.
Jag har väl inget tips egentligen. Vad jag minns har du provat Viktväktarna tidigare, eller hur? Jag tror att du äter skräp (utöver vanlig mat) pga dåligt psykiskt mående. Om du skulle må bättre psykiskt skulle du nog orka mer med att ta tag i vikten.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.