Jag ska få Klozapin

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Koi
Rubidiummedlem

Jag ska få Klozapin

Post by Koi »

Nu ska jag byta till klozapin. Läkaren säger jag måste göra det på avdelningen eftersom jag har en salig blandning annat som måste trappas ut.

Just nu sover jag (inte) på detta:

150 mg Quetiapin depot
300 mg Quetiapin
10 mg Melatonin
50 mg Propavan
10 mg Nitrazepam

Det måste trappas ut medan klozapin trappas in. Hur lång tid kommer det behövas för att trappa ut allt detta? Har ju liksom ingen lust att fira jul på avdelningen.

Abilify injektioner är nästan utsatt redan.

Jag fick nog. Gick i sömnen och letade efter sömntabletter och batterier. Oklart vad batterierna vartill för. Blev bsra irriterad och arg för jag hittade bara kattens b12 .

Blev rädd för mig själv. Min partner gömde alla mediciber för mig igår kväll. För säkerhets skull.

En fråga till. Hur viktigt är det att man tar klozapin vid exakt samma tid varje kväll? För det kommer jag inte klara av att göra.
Målningen är själens spegel
mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Jag ska få Klozapin

Post by mrsearlgray »

Finns inte klozapin som injektion? kanske skulle passa dig bättre? Sen är det relativt "låga" doser på flera av medicinerna så jag hoppas du ska kunna få fira jul hemma.
När jag trappade ner quetiapine från 1200mg så tog vi 200 mg i taget tror jag? Kommer inte helt ihåg för det var flera år sedan nu.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jag är nojig över nitrazepam. Haft det varje natt i två år
Richard
Administratör

Post by Richard »

Koi wrote: 04 Dec 2024, 08:02 Jag är nojig över nitrazepam. Haft det varje natt i två år
Ja, det är ju en bensodiazepin, o efter 2 år dagligen har du nog utvecklat ett visst beroende...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Richard wrote: 04 Dec 2024, 08:48
Koi wrote: 04 Dec 2024, 08:02 Jag är nojig över nitrazepam. Haft det varje natt i två år
Ja, det är ju en bensodiazepin, o efter 2 år dagligen har du nog utvecklat ett visst beroende...
Hur jobbigt är det att sluta med dem?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Klozapin finns inte som injektion endast tablett eftersom man kan behöva sätta ut medicinen om vita blodkropparna sjunker för lågt, därför blodprover till en början 1 gång i veckan
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är bra att de är uppmärksamma. I början av 90-talet fick jag en antipsykotika Roxiam som folk dog av. Den drogs in.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Koi wrote: 04 Dec 2024, 08:50
Richard wrote: 04 Dec 2024, 08:48
Hur jobbigt är det att sluta med dem?
Det lär vara väldigt svårt...
Själv har jag inte klarat att ha ett längre uppehåll, under de ca 22 år jag ätit dem, utan att känna abstinens (inte just nitrazepam, men det besläktade klonazepam). Men som alltid så är sådant väldigt individuellt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Tack.

Ska börja idag. Hoppas den funkar som den ska och inte har så många biverkningar.

Rensat bort alla sömnmediciner.

Jag är rädd. För biverkningar och effekt. Oväntade effekter. Tänk om demonen blir kvar och ljuset försvinner? Tänk om jag blir yr och mår illa? Det är det värsta jag vet.
Last edited by Koi on 17 Dec 2024, 13:28, edited 1 time in total.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Hoppas det ska gå bättre för dig snart Koi!
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jag blev mer övertygad inatt om att det. Är rätt.

Har spenderat halva natten med att slänga ut folk ur mitt huvud. Andra patienter, bekanta, vänner, LÄKAREN, som försöker komms med goda råd och påbud mest negativt. Läkaren säger ”Jag lurar inte dig.” Har puttat ut folk halva natten. Somnat av ren utmattning. Vaknat och fått börja om. Sen somna av ren utmattning.

Läkarens kommentarer gör mig misstänksam.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag var rejält under isen i psykos i 10 år ca. Fick Haldol och blev helt psykosfri på 2 veckor. Magic. Can be made.
Post Reply