Cisordinol
Moderator: Moderator 1
Re: Cisordinol
Åh, detta auto-correct. "En onsdag" skulle det vara..
Stäng av autokorrekt. Bara problem med eländet.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Idag har jag fått min injektion. Tar den varannan torsdag. Men när jag blev inlagd så fick jag den två dagar tidigare, då vården bedömde att jag behövde den Fick även Cisordinol Acutard då. Väntade tills en onsdag innan jag tog sprutan nästa gång och till idag torsdag veckorna efter det. Nu är jag i fas igen, kommer att fortsätta ta den på torsdagar.
Det är den 26:e nästa gång jag ska ta sprutan. Var tvungen att ringa och fråga om det var imorgon, men det var det inte.
För att komma in på mottagningen måst man trycka på en piltangent i knappsatsen, därefter symbolen med ringklocka. Nu har flera våningar helt plötsligt porttelefon. Fick skrollla uppåt och nedåt tills jag såg ordet psykiatri. Nu ska man visst behöva vara datorsnille för att komma in.
Idag fick jag min injektion. Ska ta den den 24:e oktober nästa gång. Jag slapp krångla med porttelefonen, jag smet in när en annan person gick ut.
Idag fick jag min injektion. Två dagar dör tidigt. Det är för att jag mått lite sämre en period.
Imorgon den femte december är det åter dags för sprutan. Måste ställa klockan på ringning. Nästa tillfälle blir alltså den nittonde. Bra med denna tråd då den hjälper mig att komma ihåg injektionsdatumen.
På torsdag, den 16:e, är det dags för sprutan igen då. Känner mig inte försämrad när det gått ett tag efter sticket. Tycker att mitt mående är hyfsat stabilt.
Den 30:e januari är det dags för injektionen igen. Det får bli spårvagnen dit. Har kanske 30 meter till hållplatsen och max 20 meter till mottagningen från närmaste hållplatsen. Men jag vill inte gå upp redan vid tio på morgonen, får tvinga mig iväg.