Håller med! Men försöker minimera markostnader.Hercules723 wrote: ↑06 Dec 2024, 09:38 Jag hade satsat på runt 150g dagligen. Vet dock inte hur ofta i veckan du tränar på gymmet? Men 85g och 110g låter lite för styrketräning. :)
Räcker 100g protein?
Moderator: Moderator 1
Re: Räcker 100g protein?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Förstår dig. :)Zoidar wrote: ↑06 Dec 2024, 09:42Håller med! Men försöker minimera markostnader.Hercules723 wrote: ↑06 Dec 2024, 09:38 Jag hade satsat på runt 150g dagligen. Vet dock inte hur ofta i veckan du tränar på gymmet? Men 85g och 110g låter lite för styrketräning. :)
I en annan tråd skrev du att du klarar dig bra på din inkomst.

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag försöker spara till pensionen. :)
Äter jag vad jag vill blir det inte mycket sparat.

Det är ju inte så att jag tjänar kopiösa mängder pengar, men är nöjd med inkomsten. Ibland gillar jag att spexa till det. I detta fall jämföra med en gangsta boss. Väl lite ironi?
Ironin med gangstern förstod jag, däremot förstår jag inte varför du ska snåla med mat. Man blir ju trött av att äta för lite och äta "fel". 

Ja, jag tycker jag äter "rätt", men behöver nog mer fet fisk och mer protein egentligen. 150g som Hercules sa är nog bra att sikta på. Jag har ju råd till det.
På tal om proteinpulver. Tycker bara choklad och vaniljsmak håller i längden. Tröttnar snabbt på de andra.
Ska nog börja med lax igen. Såg de hade lax 4 filéer frysta för 89kr här på Ica. Max två köp per hushåll.
Bra! :)
Jag gillar nog bara choklad på proteinpulver. Hade ett tag smaken cookies & cream, men den var så blaskig ihop med vatten. Tror att märket var Star Nutrition.
Vet inte om jag vågar prova någon annan smak än choklad, haha. (Numera köper jag ett annat märke.) Det är inte helt billigt med proteinpulver. I längden blir det billigare än kyckling, men om inte smaken är bra, så dricker jag inte.
Jag gillar nog bara choklad på proteinpulver. Hade ett tag smaken cookies & cream, men den var så blaskig ihop med vatten. Tror att märket var Star Nutrition.
Vet inte om jag vågar prova någon annan smak än choklad, haha. (Numera köper jag ett annat märke.) Det är inte helt billigt med proteinpulver. I längden blir det billigare än kyckling, men om inte smaken är bra, så dricker jag inte.

Jag äter en portion proteinpulver på 24 g protein extra per dag utöver maten.
Är det portionspåsar?
Nej. En dl kasseinprotein från en påse. Star nutrition tror jag den heter.
Ok! Haft de förr.
Jag har bestämt att jag nöjer mig med 100-120g protein per dag. Märker jag att träningen går sämre får jag öka proteinintaget igen.