TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

Jag har mött slutbossen. Det gick inte att spara på slutet, så jag får köra om hela tjofräset. Bossen dök upp och jag besegrade den trodde jag. Men han kom igen flera gånger. Till slut fick jag slut på drycker som ger en mer liv. Fast vem vet, jag kanske var ytterst nära att besegra bossen? Jag ger det några gånger till, sedan fuskar jag. Jag tog mig till slutstriden på egen hand i alla fall.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 Oct 2024, 22:00 Jag har mött slutbossen. Det gick inte att spara på slutet, så jag får köra om hela tjofräset. Bossen dök upp och jag besegrade den trodde jag. Men han kom igen flera gånger. Till slut fick jag slut på drycker som ger en mer liv. Fast vem vet, jag kanske var ytterst nära att besegra bossen? Jag ger det några gånger till, sedan fuskar jag. Jag tog mig till slutstriden på egen hand i alla fall.
Ska du spela om hela spelet från början?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kanske det, Zoidar. Men nu i november släpps ett nytt Mario- och Luigi-spel.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Mario and Luigi Brothership släpps den sjunde november. Jag var lite orolig för att spelet bara skulle gå att spela med två deltagare, men så verkar inte vara fallet som tur är. Det måste jag beställa, snart är det release-dags.

Vidare har jag bara gjort ett försök på Zelda: Echoes of wisdom och slutbossen. Jag blir attackerad av en Lynel och vill gärna besegra en i vanliga världen, så jag kan lära mig ekot av den, kunna frammana den när jag känner att jag behöver.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag hoppade ut från slutboss-fajten tillbaka till den vanliga världen Hyrule. Hittade en hjärtbit och löste två sidouppdrag. Det behövs fyra hjärtbitar för att få ett helt extrahjärta. Jag är i en grotta där det finns en hjärtbit, men två stenblock är i vägen. Vet inte hur jag ska komma åt den. Spelet är svårt och jag kanske aldrig tar slutbossen, men det var lätt värt pengarna det kostade.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jaaa!

Det där med hjärtbitarna minns jag, det fanns på mitt Zelda också. När jag hittat alla fjärdedelar av hjärtan var jag nöjd!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Richard, titta närmare på "Echoes of wisdom", det är snarlikt "A link to the past". Jag behöver två hjärtbitar till för ett helt hjärta.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har jag beställt "Mario and Luigi Brothership". Blev ganska dyrt.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ikväll har jag spelat tv-spel. Helt otroligt. Toe-Jam & Earl.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Idag har jag spelat Tekken. Jag kommer inte ihåg om det finns fler karaktärer att låsa upp? Tydligen ska det finnas en manual. Hehe, lycka till när spelet är nedladdat. 🏴‍☠️
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har beställt senaste fotbollsspelet från EA. Finns inte i lager, så jag kan få vänta ett bra tag på det.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag hämtade jag ut "Mario and Luigi Brothership". Har spelat knappt två timmar, men tagit mig en bit in i spelet. Nu väntar jag bara på att mitt fotbollsspel ska komma.
Post Reply