Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

wasp
Cesiummedlem

Re: Tråden om snabbmat

Post by wasp »

Tjockkorv med mos och räksallad är inte helt fel!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det är gott det, Wasp. I norra delarna av staden, i ett industriområde, ligger en korvmoj som heter Leons. Den är välkänd i stan för att god mat och rikliga portioner. Men aldrig att jag går så långt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Förutom nyss nämnda Leons tror jag bara vi har två Sibyllor i staden. Går jag dit vill jag inte ha kebab som jag tror de serverar numera. Då vill jag ha en Superstar med pommes frites eller en korvbricka med mos eller pommes frites.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att beställa en pizza. Men det är fasligt dyrt, 85 kronor för de billigaste. Kanske blir det en Hot hot: köttfärssås, tomater, paprika, cayennepeppar. Eller kanske en El Ninjo: salami, bacon, lök, paprika, jalapeno, tabasco. Tror jag kör på en pizza idag när det blev som det blev med min utgång.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev pizza igår, en Husets för jag tror 95 spänn. Alldeles lagom till mig, jag stod mig hela kvällen på den.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Man får en del mat i affären jämfört med att äta på pizzeria. En hel påse köttbullar och en frysrätt till samma pris eller billigare än en pizza. Jag försöker att hålla i pengarna.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Vad föredrar ni för snabbmat? Pizza, kebab, gyros, falafel, hamburgare, pizza, mostallrik med korv eller kanske mackor från Subway?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag föredrar en tunnbrödrulle med grillad korv, mos och dressing. Det är jättegott.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tunnbrödsrulle är väl en norrländsk specialitet? Det har jag ätit med förtjusning. Jag gillar Sibylla.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja, det finns inte tunnbrödrulle överallt. Blev besviken på sibylla i Ö-vik sist jag åkte igenom där. De hade inte längre tunnbrödrulle på menyn. Knappt de hade korv överhuvudtaget.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Martina
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Martina »

Jag gillar pizza!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Martina wrote: 25 Oct 2021, 16:11 Jag gillar pizza!
Har du någon favorit, Martina?
Post Reply