Att skaffa hund?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Att skaffa hund?

Post by Geta »

Mina föräldrars hund fick också tumörer under magen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Minns att operationen för tumören kostade 8000kr på den tiden. Idag är det väl ungefär vad en urinvägsinfektion kostar!! Nja inte riktigt kanske. Men nästan.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

amandara wrote: 09 Dec 2024, 14:55 Jag tycker ofta att goldens skäller, rycker och drar och gör utfall. De jag träffar.
Mm, goldens drar ofta i kopplet. Har sett flera ha halvstryphalsband. Det finns däremot selar där man fäster kopplet på bringan istället för på ryggen, som ska vara bra om hunden drar mycket i kopplet. Har inte provat själv.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag vill inte att hunden ska dra. :|
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja alla säger ju att golden är bra som första hund, men jag har som undrat över det. Tycker de verkar vara ganska trixiga. Men det är klart har man koll på sin hund och styr upp den funkar det nog.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar wrote: 09 Dec 2024, 21:26 Jag vill inte att hunden ska dra. :|
När det gäller dra i kopplet har jag inga tips. Min första hund drog mycket och jag fick som aldrig riktigt bort det. Adopterade henne när hon var 1 år, och då var hon redan dragig. Men min nuvarande hund, som jag haft sen hon var 8 veckor, drar inte i kopplet.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag ska vara hundvakt åt en golden i juni. Hon är ganska stor och flaxig tycker jag som har en lugnare hund som är mer försiktig av sig. Skulle förvåna mig mycket om hon inte drar i kopplet.
Det gör även min brors golden retriever, men det vet jag beror på att hans fru pratade med hunden som den var ett barn och förväntade sig att hunden skulle förstå det. Man måste "prata" med hundar på ett språk som de förstår om man vill att de ska förstå. Då är tonfall och kroppsspråk det som går hem, inte orden i sig.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att skaffa hund är att göra en stor livsförändring. Det påverkar hela ens livsstil. Lite som att skaffa barn. Fast barn är naturligtvis ännu mera krävande.
Post Reply