Dina favoritaffärer
Moderator: Moderator 1
Dina favoritaffärer
Har du några affärer som du gillar och återkommer till gång efter gång?
Jag handlar mycket på Apotea.se, Sellpy, HM, och CDON. Även andra nätapotek besöker jag flitigt.
När det gäller mat går jag oftast till Coop City. De har nästan alltid bra medlemserbjudanden som jag utnyttjar. Willys är ju billigare men inte så inbjudande. Men jag handlar på Willys med. Ica ligger lite längre bort och dit går jag bara om jag behöver hundkex.
Jag handlar mycket på Apotea.se, Sellpy, HM, och CDON. Även andra nätapotek besöker jag flitigt.
När det gäller mat går jag oftast till Coop City. De har nästan alltid bra medlemserbjudanden som jag utnyttjar. Willys är ju billigare men inte så inbjudande. Men jag handlar på Willys med. Ica ligger lite längre bort och dit går jag bara om jag behöver hundkex.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Re: Dina favoritaffärer
Jag gillar också Apotea. Även Adlibris (även om jag helst köper begagnade böcker). Tradera (om det kan räknas som butik), Lager 157, Zalando. Även Normal och Flying Tiger.
Som matbutik Hemköp och Lidl. Iaf där jag bor. Gillar Willys också, men det finns inte hos mig.
Som matbutik Hemköp och Lidl. Iaf där jag bor. Gillar Willys också, men det finns inte hos mig.
Apotea
Ica
Lidl
Ica
Lidl
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag beställer ofta prylar från https://www.aliexpress.com/
När det gäller mat så blir det oftast ICA Supermarket eller ICA Maxi om jag ska ha mycket.
När det gäller mat så blir det oftast ICA Supermarket eller ICA Maxi om jag ska ha mycket.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Clas Ohlson och Dollarstore.
Jag handlar all mat på ICA. Måste åka buss. Sedan handlar jag på apoteket, pressbyrån och caféer här i stan. Gudrun Sjödén har jag handlat hos och Adlibris.
Jag går mest till Lidl av affärerna här. De är billigast och har godast glass. Systembolaget är en annan frekvent besökt affär.
Systembolaget besöker jag två gånger per år. Då köper jag vin till min systers födelsedag och då jag besöker min syster vid jul. Hon vill inte ha chokladlådor.
När det gäller fysiska butiker ute på stan:
Sängar och sängkläder: Jysk, men däremot inte deras fula designade möbler.
+ Ikea har stort utbud på diverse inredning och hushållsgrejer.
Kläder+skor: Dressmann, Intersport, XXL, Stadium, Eurosko.
Mat: Coop, Willys, Lidl och Ica.
Teknik: Elgiganten + Power.
Verktyg m.m.: Jula, Clas Ohlson, Biltema.
Och diverse krimskrams: Dollarstore, Rusta, Öob.
Sängar och sängkläder: Jysk, men däremot inte deras fula designade möbler.
+ Ikea har stort utbud på diverse inredning och hushållsgrejer.
Kläder+skor: Dressmann, Intersport, XXL, Stadium, Eurosko.
Mat: Coop, Willys, Lidl och Ica.
Teknik: Elgiganten + Power.
Verktyg m.m.: Jula, Clas Ohlson, Biltema.
Och diverse krimskrams: Dollarstore, Rusta, Öob.
Jag handlar på Willys 75 ggr/år. Har försökt vara lojal mot Apoteket men Apotea.se är ju klart enklare att beställa från... Systembolaget har jag inte besökt på 10 år, minst.
Förra året hade jag handlat på ICA 71 gånger. De räknar också ut vad jag köpt flest gånger.
Mat: Willys och lite, typ akut, Hemköp.
Snus: snusbolaget.
Alkohol: Systemet.
Kläder: Gudrun Sjödén.
Hundmat: Anicura.
Pälsklipp: Linns hundtrim.
Dentastrix: Rusta.
Hushållsartiklar: Rusta.
Hudvård etc: Apotea.
Snus: snusbolaget.
Alkohol: Systemet.