Har du planerat något nyårslöfte?
Moderator: Moderator 1
Re: Har du planerat något nyårslöfte?
Kostar 55kr som pensionär. Skulle vilja simma mer. Är där med min systerdotter 7 år varannan vecka.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Skulle också vilja simma, tycker det är roligt men har inte gjort det på flera år... Man kanske borde testa nån gång? Har ju baddräkt och det är väldigt bra träning med motionssim.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Har inte heller simmat på många år, känner att motoriken försämrats drastiskt, för simning. Trevligt, bra träning, bra om man är överviktig - och allmänt ja bara bra och mysigt. Men nu har jag gymkort, som jag inte nyttjar, och vill inte skaffa simkort då. Och så har jag Loppan som jag inte vill lämna ensam, mer än nöden kräver. Men jag skulle behöva 2 timmar för simma +resa, och det klarar Loppan. Kanske idé att ta upp? Kanske nyårsplan? Ja fan, jag känner verkligen för det. Kanske ska göra det möjligt?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Känner också för det! Ett 12 gångs kort kostade bara 500kr här för att simma, vore kanske bra investering innan man går på ett årskort?
Är en fisk i vattnet så det kanske passar mig bättre än att bara gå på gåband på gymmet.

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nja. Det kostar 85kr att bada på dagtid. 140 på kvällstid och helger. 765kr för ett 10-klippkort.
Ett abonnemang på att simma bara kostar 200kr i månaden vad det verkar.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Hur ofta får man simma då för 200 kr?

Ja det ser ut som att man får tillgång till motionssimmet max 2 timmar per dag. Det var ju inte dyrt faktiskt!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
200kr är ändå bra- om man får simma hur många gånger man vill och när man vill per månad! Det är jäääla najs att simma asså.
Ja det skulle vara skönt att komma igång med att simma! 

Om jag ska börja simma måste jag skydda håret. Man ska inte gå ut med blött hår i minusgrader. Blir att ta med hårtorken i så fall. Simkläder och badmössa och simglasögon har jag redan skaffat.
Gymkort kostar lite mindre. Är där gym?
Vet inte om det finns gym. Men jag tror inte det. Det är simbassänger och ett lekbad och diverse spa-alternativ.