Förhoppningsvis växer nåt bättre fram. Det finns många goda viljor.
Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag borde skriva till min kusin riksdagsmannen. Mer kunskap om människan, psykologi psykiatri hälsa, mer praktiska ämnen mer fysisk aktivitet och träning. Men jag måste formulera ihop mig. Men teori - vem fan minns något om geografin och historian från mellanstadiet? Tid som kunde lagts på något mycket bättre. Teori. Varför vurmar politikerna så mycket för det??? Ok, lära sig läsa, skriva, räkna. Men därutöver - vem fan kommer ihåg något av geografin? In med idrott, hälsa, teknik, slöjd. Whatever som är mer verklighetsanpassat.
Min morfar var lärare i geografi. Han var en smart och upplyst kille. Stor kunskap inom ett specifikt område blir som stammen på ett träd. Sen all annan kunskap man har/får blir grenar och löv på trädet. Det spelar egentligen ingen roll vilket ämne stammen är uppbyggt av. Det blir en konstruktion där summan är större än delarna. Och man blir då en upplyst människa.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Dagens barn ska ha svårt för att klippa.
Det var mycket klippa när jag gick i de lägre klasserna. I mellanstadiet fick vi ha en egen sax i bänken. Vi hade den typen av fristående bänkar som gick att öppna locket på.
Jag lärde mig geografi genom mina resor. Rent praktiskt. Inget genom skolan.
Jag minns inte heller mycket från geografilektionerna i detalj. Men man fick en bra överblick över hur världen ser ut.
Jag minns inget av det teoretiska, mer än lärt mig räkna, skriva räkna. Kan ha med min adhd hjärna att göra.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Ja jag är tillräckligt kristen för henne. Men hon gillar Israel och Trump och tror hon vet vem som kommer till himlen eller inte….
In a world where you can be anything, be kind.
Funderar på hur mycket ett par snygga läsglasögon kan kosta. En tusenlapp kanske?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Vill bara att morgondagen ska komma men då måste jag somna, men är inte trött alls än…
Ja visst gör det ont när knoppar brister