Min favoritmat

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Min favoritmat

Post by Fantasio »

Min egna potatissallad blir väldigt god. Har fått det receptet av mamma. Till det vill jag gärna ha revbensspjäll, kyckling eller rostbiff. Svårslaget.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag borde verkligen göra mina egna köttbullar någon gång. Brukar få ut cirka 30 stycken av ett halvkilo nötfärs. Köpeköttbullar smakar blä som kalla, medans mina egna är lika goda kalla som varma.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag längtar efter hemlagad mat. Vill köpa köttbitar, gärna två stycken och steka dem och efter det steka champinjoner delade på mitten. Hur svårt kan det vara? Jag har lagat många kötträtter i min dar, ett måste i köket.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Att äta det man har lagat själv smakar många gånger bättre än halvfabrikat eller färdiga fryskartonger. Om jag får säga det själv så uppskattade jag att äta min egengjorda Janssons frestelse och ha egengjorda köttbullar till, plus stekt prinskorv. Nu blir jag riktigt hungrig. Snart är det säsong för den maten, men det är tveksamt om jag orkar laga något av det nyss nämnda. Jag tycker inte att det är tråkigt att bara laga mat åt mig själv, men lite julmat har jag bjussat en kompis på. Hade en stor färdigkokt skinka också, plus rödbetssallad och sill.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag vill slå ett slag för potatiskakan. har ingen aning om hur man gör den, men gott är det. En av de godaste varma luncherna jag ätit var just potatiskaka plus något kött.
Post Reply