Clozapine
Moderator: Moderator 1
Re: Clozapine
Numera måste man boka tid på 1177 (är det väl?) för ett simpelt blodprov. Jag kan inte göra det då jag inget giltigt bank-ID har. Jag måste iväg till banken för att fixa det.
Fantasio,
Du kan ringa till vårdcentralen och boka tid på labbet.
Du kan ringa till vårdcentralen och boka tid på labbet.
Kan man göra det? Ringa vc och boka via telefonen.
Jag har inte tagit mitt blodprov sedan i oktober. Jo, på avdelningen blev det väl ett prov i november månad, but that's it. Har idag öppnat ett brev med påminnelse från sjukvården. Nu måste jag gå och lägga mig så jag kommer upp runt åtta imorgon bitti för att ringa vc o boka tid.
Jag ska få Clozapine på morgonen också. Jag hör mest töster på dagen/eftermiddagarna.
Ska justeras automatiskt i nästa apodos. 25 på morgonen och 175 på kvällen. Sen flytta en 25:a till till morgonen om några veckor.
Mån annan som har Clozapine både morgon och kväll?
Ska justeras automatiskt i nästa apodos. 25 på morgonen och 175 på kvällen. Sen flytta en 25:a till till morgonen om några veckor.
Mån annan som har Clozapine både morgon och kväll?
Målningen är själens spegel
Jadå, jag har Clozapine morgon och kväll. Vet inte styrka eller hur mycket jag tar.
Jag är beredd på att öka mitt Clozpaine till 700 milligram om dagen. Tror jag har sexhundra i nuläget. Har stått på 700 mg tidigare. Bara jag blir av med Cisordinol.
Vet inte om det är mina 3 kapslar alimemazin (theralen) på kvällen som gör mig så trött eller om det är mina 75 mg klozapin, eller en kombination. Blir du trött av din klozapin, Fantasio?
Ja, jag blir trött av den. Som inlagd får jag även Alimemazin och sover gott vid nio på kvällen. Blir inte så himla trött på Clozapine när jag är hemma. Men det beror nog på att jag tar Clozpaine precis innan jag går och lägger mig.
Jag sover typ 11 timmar varje natt. Orkar inte hålla mig vaken. Missar hela morgonen. Vaknar tillräckligt vid kl 10 för att kunna kliva upp.
Går det över? Eller inte?
Går det över? Eller inte?
Slutar Clozapine att funka innan man får nästa dos? Jag fick morgondos också eftersom jag får hallucinationer på eftermiddagen/kvällen. Tar Clozapine både morgon och kväll nu. 25+175 mg