Har du planerat något nyårslöfte?
Moderator: Moderator 1
Re: Har du planerat något nyårslöfte?
Ska försöka bli av med all kreditskuld jag dragit på mig.
Har en fundering om att börja baka bröd för att jag gillar inte brödet som säljs i svenska butiker. Bara brödet i plexiglasskåpen är ok, och de blir oftast hårda av att ligga utan plast en hel dag. I övrigt lämnar brödmarknaden i Sverige mycket att önska tycker jag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Ett tag bakade jag kalljästa frallor. Degen fick stå i kylskåpet under natten och gräddades på morgonen.
Nej, men ska minska ned på snusandet. Går för många prillor nu.
Känner mig taggad för det nya året.
1. Ta tag i vikten. (Vågen stod idag för första gången på tresiffrigt. Jag måste göra nånting)
2. Spara mera pengar, köpa mindre.
3.Göra en moodboard.
4. Dna-testa min hund.
1. Ta tag i vikten. (Vågen stod idag för första gången på tresiffrigt. Jag måste göra nånting)
2. Spara mera pengar, köpa mindre.
3.Göra en moodboard.
4. Dna-testa min hund.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Har aldrig varit så här fet i hela mitt liv. Det börjar vara obehagligt, magen är i vägen. Jag måste ta tag i mitt ätbeteende och det snart!
Har samma problem!
Ja då var väl julen över då. I allafall kulmen. Nästa Hållplats är nyårsafton. Jag är inget fan. Smällarna gör hundarna oroliga och ångestfyllda. Brukar bara vara hemma så de har nåt att stötta sig mot. Är för den delen inte bjuden på nån fest heller.
Det känns som att det är för långt mellan jul och nyår. Går det inte att förkorta lite? 

Förutom allt vad jag redan nämnt ska jag ta upp mina buddhiststudier och meditation igen. Den meditation jag övar går ut på att samla sinnet i en enda tom punkt. Brukar sitta på min äkta matta, för mönstret hjälper mig att fokusera.
Jag mediterar på busstationen. Alla andra tittar i sina mobiler.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Inget löfte men jag måste börja jobba på mig själv, så jag inte går runt och är halvt ledsen hela tiden. Problemet är att schizofreni gör det svårare att jobba på sig själv på det sättet. Men ska försöka.
Sen har jag en förhoppning om att få vara psykosfri nästa år men med tanke på utredningen vågar jag nog inte hoppas för mycket på det...
Sen har jag en förhoppning om att få vara psykosfri nästa år men med tanke på utredningen vågar jag nog inte hoppas för mycket på det...
Ja visst gör det ont när knoppar brister