Trodde Kina var tullfritt. Vad fick du betala i tull?
Paket!
Moderator: Moderator 1
Re: Paket!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Då ska du ta kontakt med försäljaren för det ska vara inbakat från de stora sajterna.Hercules723 wrote: ↑23 Dec 2024, 19:46300 kr![]()
Låter som ett himla meck alltihop.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ber om ursäkt, trodde zoegas menade mig, lät för konstigt. "stora sajterna". 

Jag mena dig. Det står på AliExpress vid köp knappen att tull och skatt är medräknat.
Jag beställde men det skickades från Storbritannien istället. Då blev det 300 på rökelse som kosta 250.
Jag beställde men det skickades från Storbritannien istället. Då blev det 300 på rökelse som kosta 250.
Alltså nu har jag ju inte koll på vart du handlar nånstans. Tro inte det. Men du sade Kina.
Ah nevermind, det är Zoidar som betala tullen till Kineserna. Det ska man inte göra. Från USA tar de väl 25-30%
The lucky bastards!
Stör mig mest att det tar extra tid.
Fick också betala för mina megalodontänder från USA. Samt köpte jag diamanter från Indien som jag fick betala nån tusenlapp extra för.
Men jag har aldrig behövt betala extra för nått från AliExpress, Temu, Banggood o liknande. Men väntar på en sån här, AlphaHound AB+, får nog betala extra för den.
Men jag har aldrig behövt betala extra för nått från AliExpress, Temu, Banggood o liknande. Men väntar på en sån här, AlphaHound AB+, får nog betala extra för den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/