TV-spel

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: TV-spel

Post by Fantasio »

"Mario and Luigi Brothership" har visat sig synnerligen kvistigt. Tog mig förbi två ställen där man behövde en kod. Man fick vaga tips. Jag bara körde på med olika kombinationer tills jag lyckades (med viss hjälp av tipsen). Nu sitter jag fast, fast, fast i en ökenvärld och kan inte komma därifrån då jag inte "länkat" ön ökenvärlden är på med skeppet som utgör första ön. Först när man länkat en nyfunnen ö till första ön kan man lämna den.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har snart spelat Mario-spelet i hela 40 timmar. Jag stressar inte utan försöker utforska så mycket som går. Tar pauser då och då, då jag inte vill att spelet ska ta slut så fort. Fotbollsspelet jag beställde fanns inte hos nätbutiken så ordern ströks. Jag undrar om man kan beställa från de stora elektronikkedjorna.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är rädd för att jag har köpt för lite svampar (svamp = liv) för att klara bossfajten som väntar. Måste komma ihåg att spara i en ny fil, så jag kan gå ut från rövarnästet jag befinner mig i och handla på mig rejält med svampar. Om det går att ta sig ut överhuvudtaget. Spelet är fortsatt kul, men något fel är det på mig; Jag kan inte drämma till fullt med hammaren.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det går bra i spelet, har kommit en bra bit in i det (Mario & Luigi: Brothership). Köper på mig massor med svampar när jag kan. Men hittar inte tillbaka till början på kartan över havet. Det är roligt och definitivt värt pengarna.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag satt fast i tre, fyra dagar i "Mario & Luigi: Brothership". Letade efter en ö med tre träd på och hittade den för flera dagar sedan, men kom ingen vart ändå. Det löste sig när jag hittade en liten cirkel på backen, ungefär som en vattenpöl. Det var bara att smocka till den så dök röret till Wayaway Island upp. Jag ska snart spela vidare så klart. Tröttnade lite på spelet när jag satt fast, fast då är det bara mycket skönare när man väl kommer vidare.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag sitter fast i en bossfight. Det är självaste Bowser jag slåss mot. Man har olika förmågor när man jobbar tillsammans med Luigi och jag har inte lärt mig dem, det skulle kanske underlätta att göra det. Kan bara göra två attacker med Luigi. Jag har inte kastat in handduken, men svårt är det.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag börjar närma mig slutet på "Mario & Luigi: Brothership". Har kommit till fiendens näste. De ondingar som är mest framträdande i spelet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har ännu inte rått på bossen, men det känns inte omöjligt att göra det. När det blir game over har jag alltid kvar helande svampar. Jag blir lite för ivrig och går på offensiven utan att ta hänsyn till hur lite liv jag har kvar. Det måste jag rätta till.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag minns bara Bowser från Super Mario 3 till NES, eller om det var Super Mario World till SNES, att Bowser flög omkring i en ballong med en clown på. Dock var han också med o tävlade i Super Mario Kart till SNES.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Bowser var en av de tyngre karaktärerna i Mario Kart, tillsammans med Donkey Kong. Hög toppfart men dålig på kurvtagning.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Fantasio wrote: 10 Jan 2025, 20:51 Bowser var en av de tyngre karaktärerna i Mario Kart, tillsammans med Donkey Kong. Hög toppfart men dålig på kurvtagning.
Just det.

Min favorit var Yoshi eller Toad. Hade svårt med Bowser o Donkey Kong.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Vilka minnen man har av de spelen.

Jag ska i "Mario and Luigi Brothership" träna mot en karaktär. Ska få Excellent efter utförd attack. Great räcker inte. Man styr då Mario och Luigi samtidigt eller nästan samtidigt. Att sparka ett rött skal framåt mellan bröderna är lätt, men sen finns det kanske åtta olika attacker man kan göra. Jag har i regel inte använt dem tidigare i spelet och det får jag sota för nu. Jag är beredd att ge upp.
Post Reply