Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Det blir bättre, när man inte har några krav på sig.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Men kraven man själv har på livet då? Som att bara få skaffa en familj? Att få leva utan att må dåligt hela tiden?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Geta wrote: 29 Dec 2024, 16:46 Jag har levt det här schizofrenilivet i 58 år och uppskattar friheten, när jag fick full sjukpension.
Men vad är värst Geta? Du har väl aldrig känt att du lever ett värdelöst liv? Depressioner har jag fått uppleva men det är nog mest negativa eller om det är positiva effekter. Jag har nog en känsla att kognitionen tillhör det negativa skrået. Orken och minne/koncentrationsförmåga är på den minimala punkten.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag lever själv till 50% och 50% som halvdöd. Det tar på krafterna. Ibland orkar man inget.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Brorsan är så satans jävla kompetent. Jag skulle aldrig klara mig att leva så här, på egen hand - ute i obygden. Snö som ska skottas, ha bil, värme som ska ses till att den funkar, proppar som går och allt blir svart. Installera tvättmaskinen han köpte idag utan rinnande vatten. Min energi, förmåga och sopiga skalle räcker verkligen inte till för det här. Jag vill inte köra skoter. Jag vill gå till gymmet, gå på toa, borsta tänderna, duscha. För övrigt vill jag gå någon promenad och det går bra. Det är kul att åka till Umeå och göra ärenden - som att köpa tvättmaskin och skit, och åka till Vindeln. Men jag vill inte hålla på och köra bil här. Nej jag funkar som bäst i en lägenhet i centrala Jönköping. Med all service värme bra fönster varmt och kallt vatten elen funkar gott om tvättmaskiner. Bussar som tar mig överallt utanför dörren dessutom billigt. Jag skulle aldrig över huvudtaget ha råd att bo såhär. Bilen kör i diket det är ju snorhalt nu, bärgning och hjälp. Kosta skjortan. Nej jag bor bäst hemma. Hos mig. Med mitt sociala nätverk, och allt.

Det skulle definitivt inte funka att ha hund här iaf inte en Lagotto.

Jag skulle inte heller vilja bo i en lägenhet i Vindeln, för litet. Kan tänka mig att bo i Umeå då men har noll socialt nätverk där. Noll aktuellt överhuvudtaget. Nej jag har det bäst och bor bäst hemma.

Men det funkar bra med brorsan. Han är så SATANS kompetent. Tror aldrig jag åker hit en vinter igen. Men iaf att ha vart här EN gång, är inte så dåligt. Fått känna på, liksom.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: 29 Dec 2024, 17:01 Men kraven man själv har på livet då? Som att bara få skaffa en familj? Att få leva utan att må dåligt hela tiden?
Jag frågade min psykoterapeut om vad hennes andra patienter talade om. Hon sa att de talade om vad de inte hade.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Geta wrote: 29 Dec 2024, 17:33
mrsearlgray wrote: 29 Dec 2024, 17:01 Men kraven man själv har på livet då? Som att bara få skaffa en familj? Att få leva utan att må dåligt hela tiden?
Jag frågade min psykoterapeut om vad hennes andra patienter talade om. Hon sa att de talade om vad de inte hade.
Får man veta vad andra tänker på? Jag frågar hela tiden men får liksom bara svar i nödfall. Det är jobbigt att betraktas som typen som bara frågar. Jag vet inte vad de flesta tänker på, psykiatrin frågade mig när människor hade tagit livet av sig, eller när människor rasade ihop i det allmänna utrymmet. Det var fruktansvärt.
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Glad att alla mina sovgrejer kommer imorgon
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja jag vill verkligen göra en gastric sleeve. Ja nu är jag tillbaka i mina storstadsfasoner ;) . Men som Memphis är jag på mitt högsta någonsin. Blir sjukt andfådd när jag pulsar i snön. Och otrivs i största allmänhet med mig själv och min storlek. Den handikappar mig - jag vill kunna springa. Men ens av promenader får jag ont. Japp jorå såatte.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 29 Dec 2024, 18:20 Ja jag vill verkligen göra en gastric sleeve. Ja nu är jag tillbaka i mina storstadsfasoner ;) . Men som Memphis är jag på mitt högsta någonsin. Blir sjukt andfådd när jag pulsar i snön. Och otrivs i största allmänhet med mig själv och min storlek. Den handikappar mig - jag vill kunna springa. Men ens av promenader får jag ont. Japp jorå såatte.
Med ditt diskbråck kanske en viktnedgång vore en lättnad för kroppen också? och kvalificerar dig säker mer för en sån operation?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

mrsearlgray wrote: 29 Dec 2024, 18:22
amandara wrote: 29 Dec 2024, 18:20 Ja jag vill verkligen göra en gastric sleeve. Ja nu är jag tillbaka i mina storstadsfasoner ;) . Men som Memphis är jag på mitt högsta någonsin. Blir sjukt andfådd när jag pulsar i snön. Och otrivs i största allmänhet med mig själv och min storlek. Den handikappar mig - jag vill kunna springa. Men ens av promenader får jag ont. Japp jorå såatte.
Med ditt diskbråck kanske en viktnedgång vore en lättnad för kroppen också? och kvalificerar dig säker mer för en sån operation?
Ja det kan man tänka sig. Jag fick diskbråcket för 23ish år sen, och det har besvärat mig väldigt lite egentligen, genom åren. Det senaste kanske året har det blivit knas. Japp jo, det kan ju vara en anledning att jag gått upp i vikt. Det underlättar ju inte kroppen.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 29 Dec 2024, 18:25
mrsearlgray wrote: 29 Dec 2024, 18:22
Ja det kan man tänka sig. Jag fick diskbråcket för 23ish år sen, och det har besvärat mig väldigt lite egentligen, genom åren. Det senaste kanske året har det blivit knas. Japp jo, det kan ju vara en anledning att jag gått upp i vikt. Det underlättar ju inte kroppen.
Nej precis, och en tyngre kropp belastar kroppen och hållningen mer. så kanske vore något, tror dock man måste gå ner 10-15 kg själv innan man får göra själva operationen. kollade upp sånt i min högsta vikt också.
Post Reply