Tappar matlusten pga medicin,Seroquel depot Quetiapin depot
Moderator: Moderator 1
Tappar matlusten pga medicin,Seroquel depot Quetiapin depot
Jag tappar matlusten pga min Seroquel depot. Vet att dom flesta brukar bli hungriga av mediciner.
Undrar om det är någon mer som tappar matlusten? Får hålla på att tvinga i mig mat och är less på det.
Viktmässigt, när det varit som värst, har jag varit nere på 50 kg och jag är drygt 180cm lång.
Undrar om det är någon mer som tappar matlusten? Får hålla på att tvinga i mig mat och är less på det.
Viktmässigt, när det varit som värst, har jag varit nere på 50 kg och jag är drygt 180cm lång.
Re: Tappar matlusten pga medicin,Seroquel depot Quetiapin depot
Jag tappade också aptiten på Seroquel. Åt mat bara två gånger per dag. Små portioner. Blev mätt direkt.Paria wrote: ↑02 Jan 2025, 17:05 Jag tappar matlusten pga min Seroquel depot. Vet att dom flesta brukar bli hungriga av mediciner.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Tyvärr har inte den nämnda medicinen samma verkan på mig. Jag har problemet att jag äter för mycket.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Har aldrig haft det problemet.
Jag tappar matlusten på Zyprexa. Och på Klozapin. Tvingar mig att ätaParia wrote: ↑02 Jan 2025, 17:05 Jag tappar matlusten pga min Seroquel depot. Vet att dom flesta brukar bli hungriga av mediciner.
Väger väl runt 98 kg. Gått ner ett kg/vecka som jag varit inlagd. Käkade pizza igår. Fick ont i magen för ingenting. Åt inte ens hela.
Målningen är själens spegel
Missförstå mig rätt men skönt att höra att det finns några fler som tappat matlusten pga neuroleptika.
Magäcken vänjer sig efter ett tag om man äter mindre så då blir man lättare mätt. Jag tycker det är obehagligt att bli för mätt. Ibland morrar magen pga att den vill ha mat men försöker äta något 3-4 ggr/dag för att slippa morrandet. I nödfall äter jag godis om jag absolut inte orkar äta. Tar en hel del hälsokost för att inte få vitamin- och näringsbrist och proteinpulver.
Zyprexa har jag provat men det var längesedan, nojade på biverkningarna så slutade med den som jag gjort med dom flesta medicinerna.
Magäcken vänjer sig efter ett tag om man äter mindre så då blir man lättare mätt. Jag tycker det är obehagligt att bli för mätt. Ibland morrar magen pga att den vill ha mat men försöker äta något 3-4 ggr/dag för att slippa morrandet. I nödfall äter jag godis om jag absolut inte orkar äta. Tar en hel del hälsokost för att inte få vitamin- och näringsbrist och proteinpulver.
Zyprexa har jag provat men det var längesedan, nojade på biverkningarna så slutade med den som jag gjort med dom flesta medicinerna.
Jo. Det är inte som vanligast. Försöker reta upp aptiten med lite chips. 180 g räcker en vecka. Men jag har inte lyckats. Får se om det vänder så småningom
Inne på 5 veckan. Haft dålig aptit i månader pga sömnbrist. 3 veckor sedan så fick jag klozapin. Då försvann det helt
Har du otur kommer det inte tillbaka. Fick problemet för 10 år sedan.
Då har man nog samtidigt en ätstörning?
Japp jag har någon ätstörning men tycker det är konstigt att aptiten/matlusten försvunnit i samband med medicinering. Kan kroppen programmera av aptiten/matlusten eller har jag sjunkit för djupt i denna ätstörning. Det är varken bulimi eller anorexi, dom vill ju äta.