Är man för gammal eller vad?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Är man för gammal eller vad?

Post by memphis »

Själv ställer jag mig frågan ganska ofta. Är jag för gammal för ditt eller datt?

Jag köpte till exempel en brun eyeliner. Målade på den och tyckte ögonen blev väldigt snygga. Men så kände jag att nja, kanske är jag för gammal för att ha eyeliner?! Vet inte svaret på frågan. Men tvättade bort eyelinern.

Känner du dig för gammal för något?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Re: Är man för gammal eller vad?

Post by Fantasio »

Jag känner mig för gammal för att spela a-lagsfotboll. Det är jag också.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det handlar väl mer om att vara otränad. Jag är för otränad nu för tiden för att åka slalom. Men känner inte att det finns nån subtil åldersgräns där.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Kippis »

Är för gammal att gå ut på puben/nattklubb.
Skulle känna mig som en vuxen förälder bland barn ute på krogen.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Jag är definitivt för gammal för att skaffa barn, är 61 år. Hon skulle ju behöva vara hälften så gammal som jag. Och barn orkar jag inte med. Tänk vad lätt jag blir sjuk om jag inte får sova. Nä, barn blir det inga.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Som sagt Monsterdricka är jag för gammal för.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

:lol:
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Geta wrote: 05 Jan 2025, 18:14 Som sagt Monsterdricka är jag för gammal för.
Stackare :-D
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är en överkomlig brist som Zarah Leander sjöng om att inte kunna höra syrsor.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Känner mig så gammal bland yngre flickor, men med jämnåriga så känner jag mig för ung för dem! Man kan säga jag har fallit mellan stolarna och inte så intresserad av en relation längre. Singellivet har sina fördelar när man levt med det så länge.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja det är väldigt lätt att bli bekväm med att leva singelliv. Man har ju det ganska bra ändå. Gör vad man vill med pengarna som kommer in. Går och lägger sig när man själv har lust. Ingen som kräver något! Men utan min livskamrat vovven skulle jag nog inte klara av ensamheten. Utan henne skulle jag nog gå in på Tinder!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag känner mig för gammal för att bära korta kjolar. Vill inte framstå som en patetisk gammal kvinna som försöker se ungdomlig ut. Jag menar, i den konkurrensen med unga flickor har man ju ändå ingen chans :lol:
Post Reply